maandag 18 mei 2020

Maandag 18 mei
dag 62

Volgens 3ssens dagwijzer en inspiratiebron: De Druivelaer
is het de eerste der drie Kruisdagen
(Binnen drie dagen is het al Hemelvaart dag!)
 
We vieren de H. Johannes, Felix, Erik en Alexandra.
 
 Sommige 65+ers, zoals 3ssens 
palaveren op hun social media nogal wat af
over al die VERSOEPELINGEN
van de coronacrisismaatregelen....
die volgens sommigen nogal snel komen 
en volgens anderen op tijd.


Enkelevan die versoepelingen zijn trouwens nog niet
van toepassing, of van tel voor 65+ers !
Er moeten nog véél voorzorgs-en afstandsmaatregelen genomen !
 De kleinkinderen mogen nog niet in hun bubbel
MAAR
Ze mogen wél naar de kapper
als ze snel genoeg waren om vlug, vlug een afspraak te maken!


Ik blijf nog een tijdje met mijn coupe maison à la zjatte zitten!


NEEEEE
ik hou van mijn lange donspluimen !


EINDELIJK !!!!

JA
Ik mag terug naar school !


Pffff.... ik ook!
Maar mijn zus mag lekker thuis blijven !


3ssens kleindochter Ro
moet nog even in de eigen bubbel blijven...
Verdere voorbereidende schrijfoefeningen bij oma
zoals in pre-corona tijden
zijn voorlopig nog niet aan de orde!
al wordt ze MORGEN al VIER!


Maak er een zonnige maandag van
al dan niet met kappers-bezoek
en met of zonder boeken- of winkeltas.

Vergeet uw corona-GROEN ??? dieet niet !!







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten