zaterdag 23 mei 2020

Zaterdag 23 mei
Dag 67    week 10

De druivelaer geeft niks speciaal te melden...

Ik wel!
 Al die versoepelingen van de veiligheidsmaatregelen
gaan ineens sneller en sneller...
 Ik kan niet meer volgen en doe dat dan ook niet....
ik kom wel achter...op mijn gemakske

Pff... we moeten ons nu niet alleen zorgen maken 
over die coronacrisis
maar ook over de politieke crisis
én
de economische crisis die boven onze kop hangt!!
Nog een geluk dat ik een schild heb
 om me daarvoor te verstoppen!
 
 HEY
TSJA -  gasten, je ziet het juist :
3ssens kiest voor SCHILDPADDEN op de blog.
Wij mogen vandaag  haar woordvoerders zijn.
Wij "voeren" traag nietwaar
en wij zitten altijd in ons kot....
Maar pas op -
al zie ik er verrimpeld oud en tandenloos uit,
wij kunnen BIJTEN als het moet!
De schildpad inspiratie van 3ssens
is te wijten aan het feit dat Lieve 3ssens... zus van
gemeld had dat ze een oude schildpad gaat adopteren.
Hij of zij - het geslacht is tot nu nooit bepaald...
woont nu nog bij een vriend,  aan zee,
maar 't is géén ZEEschildpad !! 't Is een oude LANDrot.
Na het weekend verhuist  dat "beest" dus van zee naar Leuven...

 
Ah Ja
 wie een tweede verblijft heeft
mocht daar vanaf donderdag terug naartoe!
We zijn blij voor diegenen die super content waren
dat ze terug weg en weer naar zee konden!
Zo is die schildpad verhuis ook mogelijk, nu...


Wetenschappelijk was 3ssens nu natuurlijk
erg geïnteresseerd geraakt in het HOE van het bepalen
van dat geslacht bij schildpadden.
Maar 3ssens is niet veel wijzer geworden van de wikipedia pagina's
over dit onderwerp...
Die bepaling is iets archie moeilijk...
Lieve app'te dat pépé 3ssens zei dat je het aan hun TANDEN kon zien !
maar
pas op, ze hebben scherpe tanden en pépé kon plagen !!!
Je moet ze volgens google voorzichtig omdraaien
(vastpakken aan de staartkant, wegens dat BIJTEN)
en dan goed kijken
De "plastron" van het buikschild zou verschillend zijn...
en een mannetje zou een iets grotere staart hebben...
maar... dan moet je wel kunnen vergelijken nietwaar.


Ik blijf wel onzijdig!
'k Ben trouwens ook nog altijd  NAAMLOOS !!
Kan me niet schelen!
Als ik maar lekker voer krijg in Leuven 
en een groot grasveld, waar geen concurrenten zitten, 
dan ben ik al lang en breed content...
'k heb gehoord dat het bij
Lieve, "tuin-dier-bakplezier" wel snor zit.

 Laat die 3ssenstjes nog maar
kilometers lang whatsappen over
een geschikte naam...
zolang als die crisis duurt voor mijn part.
Ik wacht wel gemoedereerd af  
ik denk (traag) dus ik BEN (traag) zegt de spreuk
of ik nu genoemd ben of niet.
(...die 3ssenssen denken vaneigens al aan een DOOPFEEST! )


Deze zomer ga ik op vakantie in mijn eigen kot.
Laat de jeugd, dat jong geweld
maar gaan genieten op kamp en op speelpleinen.

 
Of  die kinderen van tegenwoordig,
nu op school of in hun kot studeren...
't zal mij een zorg zijn,
als ze maar studeren en braaf zijn/blijven
Ik hoef lekker niks te leren...
 

Zolang er drinkwater genoeg is...
en misschien nog wat voor mijn zwembad...
blijf ik ZEN


Aaarrggghhhh
maar, maar, maar ... heb je 't niet gehoord ???
met z'n allen TERUG NAAR SCHOOL !!!
IN JUNI !!!!!
DA kan nie, da mag nie,  da's iets voor SEPTEMBER !!!!
 én én én
Ze gaan die kleine kleuters met VEEL laten samenscholen
en die moeten geen afstand houden 
en die kunnen hun masker nog niet zelf aandoen

én én én
wie gaat dat kleine grut voor en na school opvangen ??
héh héh héh ???


Opa en oma wachten wel rustig af...
Die laten het zo'n vaart nog niet lopen.

Die blijven lekker nog wat in hun kot, samen...
 

RELAX
laat ze maar doen...
Alles komt wel goed!
OOIT ....



 
  



 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten