zondag 31 mei 2020

Zondag 31 mei
dag 75
Twaalfde zondag zonder echt bezoek van de kinderen...
maar toch vieren we :
 
1  Afscheid van een zonnige meimaand 
 
 
2  Het Hoogfeest van Pinksteren
 
 Maak er een mooie, BUBBELENDE, bruisende laatste dag van mei van
in wat voor bubbel, of wandelend in wat voor plaatselijk park dan ook. 

3  Internationale dag van het park.
 

 Sommige parken zijn met de corona versoepelingen weer open...
maar
3ssens blijft nog wat in haar bubbel dus gaan we NIET
naar het park van Geluwe
Trouwens, zoals op de foto hierboven bestaat het niet meer.

Niet naar het stadspark van Leuven.



Niet naar Abdij van 't Park...wandelen rond de mooie vijver...

Niet naar het Wildemanspark te Herent....


Zeker ook niet naar de Tuileries in Parijs.


Vermoedelijk NOOIT NIET naar Central Park in New York
al schijnt het daar OOK zeer mooi te zijn !


Ja, sorry gasten maar ik kan er ook niks aan doen
dat dat allemaal niet kan door die corona...
Ik ben maar een onschuldige boodschapper/duif...
al ben ik van de Heilige Drievuldigheid.
en NEE, SORRY ik kan ook niet beloven,
- al is het dan Sinksen vandaag -
dat je ZONDER BLOKKEN
ijverig studeren en tong brekende conversaties oefenen en oefenen
zomaar vreemde talen zult kennen,
laat staan spreken in tongen.
 
't Zou anders wel plezant geweest zijn!
En handig van pas komen ...
Gedaan met die lastige on line taalexamens ! 
Tsja, je moet weten,  gasten,
er is véél symbolisch bedoeld in 't evangelie...
 
Maar het verhaal over mijn nederdaling
als heilige geest,
met veel en luid gedruis als een hevige windvlaag
en in verblindend licht
terwijl er vlammen als vurige tongen verschenen
boven de hoofden van de apostelen en de pelgrims
blijft zéér schoon.
 
Misschien ben ik, de Heilige Geest, zelfs helemaal géén duif 
ben ik ook symbool.

3ssens heeft in alle geval, voor de gelegenheid
prachtige duivenprentjes gezocht.
 




 
ZALIGE PINKSTEREN





 










 

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten