zaterdag 30 mei 2020

Zaterdag 30 mei
dag 74   week 11
Voorlaatste dag van de mooie meimaand...
nog een droge en lekker zonnige.
START van het Pinksterweekend.

Op de druivelaer :

Wereld MS - dag.
Daar zullen we wel in het nieuws over horen.
Begrip voor OOK deze ziekte is erg belangrijk...


We vieren oa de H. Jeanne d' Arc.

Een ferme Franse madam waar ook veel over te vertellen valt
maar DIT boek heb ik NIETgelezen en 't zal er NIET van komen ook.
Ik ben geen historicus al interesseert geschiedenis mij,
op wikipedia niveau dan
Maar, 3ssens leest liever andere, fictieve boeken

Nee,
DE INSPIRATIE
voor deze blog kwam via app deze morgen om enkele minuten voor 8 u
VAN DOCHTER LOTJE 
(dankuuuuu)
 
 
Mijn dochter kijkt vermoedelijk graag op een site die
cheezburger.com heet en daarin las ze iets interessants.
Dat stuurde ze dus gelukkig direct door naar de de mama (ik)
want ze weet dat dit mij ook aangenaam zal boeien!
 
Na het ontbijt ben ik dus op fb, you tube, google en... wikepedia
méér gaan opzoeken, bekijken , lezen en downloaden over dit item. 
"veel duimpjes en hartjes" - 'k heb massa's  likes en loves dus, 
aangeklikt,  hoor Lotje !
 

 


3ssens, papa beer, onze kinderen en nu ook al onze kleinkinderen;
zijn grote fan van schrijver/illustrator 
RICHARD SCARRY
 

 Voor ik aan de blog begon, zocht ik ONZE Richard Scarry boeken bijeen.
Een deel zit nu in de "boekenbank" bij ons, voor Ro en Merlijn..
( In deze tijden vertelt oma soms aan de knuffels Rorups en Rafke ...
ter compensatie - oma's mogen gek doen... euh... en ZIJN)
 
Het grootste deel lag op de hobbykamer boven...
want ze moeten EERST nog herplakt en hersteld worden.
Als ouders hebben wij die boeken letterlijk STUK verteld
en dan zelf laten kapotlezen en vooral bekijken !
Hetzelfde - voor half maart toch ... met de kleinkinderen...
 
Het betreffende boek uit het berichtje werd 
vertaald en uitgegeven bij ons als "Mijn leuk wereldje"
 
 


Dit heb ik (in het engels) gelezen op Lotjes whatsappje :
Een moeder : STEPH PLANT - schrijfster en illustrator
kreeg tijdens de corona lockdown;
bij het voorlezen uit dit boek aan haar zoontje,
het idee om een parodie te maken met de gefotoshopte figuurtjes uit dit boek!
 
Vertaald 
"Wat doen de mensen de hele dag ??"
 
Ik vond het een en ander op haar fb en ook op you tube.
 
 
Ik heb hiervan genoten!
Hopelijks jullie ook....
 
Op cheezburger.com kan je het ook vinden :
"genius-mom-creates-quarantine-parodie-of-classic-kids-book."
 
3ssens "Bussy" quarantine world
mijn lockdown ménage dus
lag de hele morgen STIL
 
't is de schuld van Lotje, Richard en Steph dat 't hier nog vol stof ligt! 
Maar LEVE die leuke illustratoren - mijn dochter is er ook een! 
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten