zaterdag 2 mei 2020

Zaterdag 2 mei
dag 46



Dit is een video van you tube
met de ochtendzang van vlaamsche veugelkens.
sedert de coronatijden
kan je ze veel beter horen wegens
minder verkeer en vliegtuigen ...

Wakker worden met vogelzang vindt 3ssens héél gezellig!
In mei klinken ze NOG 't vrolijkst

(hopelijks is het gelukt met die video 3ssens !)




Als de video niet gelukt is :
hierbij de ochtendlied partiture
"OPSTAAN"
Het weekend begint !!!





Weekend, weekend ??
Sedert wij in ons kot zitten
is er geen verschil meer tussen week- en weekenddagen !
EN
'k Ben het kotsbeu om op die eiers te zitten broeden!


Gelukkig !
De vogels zonder jongskens zijn VRIJ
ze mogen zelfs NU al naar hun tweede verblijf !

  Joepieeeee naar de zeeeeeeeeeeee!
Naar tante Meeuwke!
Maar alleen wie pluimkes heeft hé !

 

Ik ben een gevleugelden
met katoen pluimen en veren
Ik vlieg erop uit dit weekend!
Al is nu wel wat friskens, grijzig, en winderig
Soit
IK ben die ENE zwaluw die de lente maakt.
Maandag breng ik 't voorjaarsweertje mee
De niet-vrije-vogels kunnen  binnen in hun kot/nest
MEI-MIJ namaken met een fris katoentje!
Ter afwisseling van die saaie mondmaskers-fabricatie!

Naaien ??Naaien ???
Ik heb GEEN tijd voor naaien
met al die jongen in mijnen nest
die de oren van mijnen kop eten
al heb niet echt oren...
'k ben 'k ik constant aan 't fourageren !
En hoe draag ik zo'n mondmaskerke zonder oren ?

Vogels hebben enkel bij vogelgriep een maskertje nodig, gasten!
Wie doet er ook mee aan de lego challenge?



Ja hé, Tsjiep, chance dat wij gene griep hebben
en zo slim waren geen eiers te leggen
we kunnen nu gaan rondvliegen waar we maar willen.


Gasten, WAT eten we dit WE ??

STOP DAARMEE
HOU AFSTAND!

DENK AAN DE GEVOLGEN
Bioloog Midas Dekkers heeft in de HUMO
toch duidelijk uitgelegd dat
OVERBEVOLKING
DE oorzaak is van deze pandemie
waar me mee zitten, lente of niet !


Wat?
Maar dan worden we OOK technisch werkloos !!



STOP met die vogelen blog, 3ssens !
Ga wat kalligrafie ontwerpen
of begin aan uw ménage werk!

fwiet fwiet fluit
tiereliereluit
het blog-liedje is weer UIT



Geen opmerkingen:

Een reactie posten