dinsdag 9 juni 2020

Dinsdag 9 juni
Dag 84

Hey
goeiemorgen!
't Is Ro !
Wat vind je van mijn nieuwe trui ?
Oma heeft die gebreid en...
raad eens waar ik dus zit ???
JA !
 Ik ben voor het eerst sinds half maart
eventjes BINNEN bij oma en opa!
Afstand houden is niet moeilijk voor mij
ik weet alles van crô na en
die exit strategie en zo.
Opa en oma hebben zich eveneens beheerst gedragen!

Broer Merlijn moet voor 8 uur bij zijn onthaalmoeder toekomen,
in mijn schooltje zijn de aankomsttijden per groepje 
ook STRIKT geregeld nu
Om half negen mag papa met het mondmasker op,
mij afgeven aan het kleine schoolpoortje
in de straat van oma en opa....

De wachttijd tussen crèche en school hebben we
vanmorgen lekker hier doorgebracht...
vééél plezanter dan in de auto geparkeerd te zitten...
 
Oma en opa zijn reuzeblij
met MIJ
voor eventjes ERBIJ
in hun bubbel.

 
Vandaag zullen we naast ons mondmasker
best ook een paraplu bijhebben
als we naar BUITEN gaan.
 
't Is nog altijd rozenmaand...
3ssens blijft maar prentjes verzamelen !

Gisteren kwam 3ssens nog iets MOOI tegen op internet
Iets dat 3ssens niet wist/kende/ooit van gehoord of reeds gezien had...





Dit is een REGEN VAN ROZENBLAADJES !
't Zijn vijgen na... Sinksen maar
3ssens vond dit een hele speciale Roomse traditie
en het vermelden waard.



Met Pinksteren, op het einde van de hoogdag mis
in het PANTHEON van Rome
gooien Romeinse brandweermannen 
ZEVEN miljoen rode rozenblaadjes door de OCULUS
(gat bovenin de koepel)

de VIGILI DEL FUOCO

symbolen van de vurige tongen die over de gelovigen
neerdwarrelen!

Dat moet de moeite zijn om mee te maken!
Dus... als je ooit met Pinksteren in Rome vertoeft....
 
Moet zoiets aangrijpend zijn als de poppies die ze jaarlijks uit de koepel 
van de Menenpoort in Ieper strooien.

Prent van het Pantheon met het oculus 
Nu is dit historisch bouwwerk een kerk.





't Wordt een dag
voor plezante binnenshuis bezigheden....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten