maandag 22 juni 2020

Maandag 22 juni
Dag 97  week 15




Gisteren iets na het middaguur
in 3ssens verwachtingsvolle tuin.
 De 15de zondag in deze corona-tijd
zou er géén zonder kleinkinderen worden!
 We hebben vorige zaterdag, in overleg besloten 
om een allereerste bezoekje 
POST CORONA
uit te proberen in onze tuin
én in de speeltuin in onze straat.
 
Helaas... moesten die popelende tentjes vluchten
voor 't winderig wisselvallig buitjes-weer 's namiddags.
Bovenstaande foto werd een paar uur VOOR het bezoek genomen.
Ro en Merlijn hebben het "kamp" nog niet kunnen bezetten.
Gelukkig is de zomer nog lang...
 
 
 
 
Het eerste echte BEZOEK was
 
Hééérlijk !! 
al was het vooralsnog zonder knuffels en kusjes
véél handjes wassen en 1 broekje verversen voor Merlijn.
( de spanning hé... voor hém was het al helemaal de eerste keer)


Even nadat deze foto genomen werd in de speeltuin,
beleefde oma het
ALLERMOOISTE
moment
sinds héél die coronacrisis.
 
Er kwam nog een gezin in de speeltuin
Toevallig met een meisje en jongetje van ongeveer dezelfde leeftijd
als onze kleinkinderen...
 
Vermoedelijk straal ik met mijn verleden als "JUF"
nog altijd wat leiderschap uit voor kleutertjes...
Dat andere kereltje, een schattig ventje met brilletje
vroeg me, op maar een halve meter afstand... of hij op de WIP mocht.
Ik reageerde lachend
en toen ineens
MERLIJN :
GILLEND
"da is MIJN oma !!!"
Hij kwam daarbij aangerend
en hij knelde zich pardoes rond mijn benen
zijn hoofdje tegen mijn buik geknuffeld.
Zijn boze blauwselblauwe blik bliksemde het andere jongetje 
WEG !!
 
"Mijn oma !!!"
chôoo
oma's hart én armen hielden OOK
VAST
tellen en tellen lang
 

De volwassenen moesten spontaan lachen
met de "bezitterige"  reactie van deze schat
Oma was erg ontroerd.
 
Die knuffel was zo spontaan en oprecht 
hij heeft voor altijd 
zijn AFDRUK nagelaten
als in koekjesdeeg...
mijn lieve, lieve kleinzoon.
 
En nu... ander onderwerp
of die post corona
wordt te emotioneel.
 
Dit was ook zondagsnieuws, gisteren, 21 juni
Nijntje jarig en met pensioen..
 

 


Het geestes-kind-konijntje van tekenaar Dick Bruna zaliger
was/is idool, boekenfavorietje van onze kinderen
en nu, de kleinkinderen.
Het boekenrek in mijn klasjes 
heeft ook altijd vol "Brunaatjes" gestaan.
 
 


Het Nijntje museum in Utrecht  heeft de award
"beste kinder museum ter wereld" verdiend.

3ssens heeft het zelf nog bezocht in 2009
toen het nog "Huis van Nijntje" was


"koekoek"

Ondertussen is er ook een nijntje pleintje in Utrecht.
Misschien moeten we daar nog eens naartoe...
mét de kleinkinderen !


en deze bestellen ?

of :



 


 

 


 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
   
  


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten