donderdag 18 juni 2020

Donderdag 18 juni
  Dag  93    week 14  
Rozenmaand...

 Gisteren was het een wisselvallige dag
letterlijk en figuurlijk
In de voormiddag heldere, lichte zomerzonnehemel
...in de late namiddag...donkere wolken
In de voor- en vroege namiddag kreeg ik fijne en plezante
berichtjes van vriendinnen, mijn kinderen, kleinkinderen

Noen
12 uur
Opkomende regenwolken
die een witte wolk reeds half inpalmen
Via app, deze prachtige foto, vastgelegd door vriendin Martine.


Opgewekte berichten en foto's via app van dochter en zoon 
+
Rond vier uur deze vrolijke video...
Mijn zomerse kleinkinderen... in de Brabantse regen.



Rond half vijf zag de hemel boven mijn tuin er zo uit...

... iets later vernam ik het trieste bericht uit Geluwe, mijn roots :
Tante Lieve overleden
Op 17 mei, net een maand eerder
op de eenënnegentigste verjaardag van tante,
schreef ik nog op de blog
" Mijn vader zaliger had drie zussen..."


Haar afscheid van deze wereld, kwam niet onverwacht...

Bovenaan het overlijdensbericht
lieten haar zonen, mijn neven deze tekst drukken :

"Denk aan mij terug, maar niet,
in de dagen van pijn en verdriet.
Denk aan mij terug in de stralende zon,
hoe ik was toen alles nog kon."

 Dat zullen we doen!
Zeker als haar handwerk- en borduurgerief
dat ik ooit kreeg;
weer door mijn handen gaan.


 


















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten