maandag 1 juni 2020

Maandag 1 juni
Dag 76   week 12

PINKSTERMAANDAG
Een felrode 1 op de druivelaer
Een nieuwe maand begint.
 
Op de achterkant van het tussen-maand-juni-druivelaer-blaadje staat :
 
juni zaagt het jaartje en de maanden
middendoor.
Voor de warmte en de klaarte 
zingt het zomers vogelenkoor.
Staf Broeckaert
 
 
 
  Langer dan anders geslapen
'k voel me niet echt "uitgeslapen"
'k voel me ook een beetje tweedelig, middendoor gezaagd...
 
 
Enerzijds :
Niks speciaals gepland,
behalve zomers genieten in onze bubbel van twee,
 Blij dat we buiten kunnen eten
en dat we diverse verse GEZONDE groenten kunnen klaarleggen
voor de koude schotel van vandaag...
 

Anderzijds :

voel ik me machteloos
omdat ik sommigen die het in deze tijden moeilijk hebben
niet méér kan helpen, steunen...
Sommige vrienden, kennissen of hun familieleden, 
blijven niet zo gezond...
3ssens kan hen enkel wat energie sturen met virtuele woorden, schrijfsels...


Sommigen leggen een zwaar en moeilijk pad af, alleen...

 
én
ook
half om half
 positief of minder goed? nieuws :
 
Morgen gaat onze kleindochter Ro
na lange tijd weer naar haar eerste kleuterklasje...
Ze is blij... 
Oma en opa zijn bezorgd
want al die kleine bubbelkens SAMEN
.... als dat maar geen 
SCHUIMVLOED van... wordt! 
 
 
De vraag blijft namelijk nog open :
WIE
zal de voor- en naschoolse opvang doen
?
Oma en opa blijven DEZE week nog in hun eigen bubbel...
tot er iets meer info is, vooral over veiligheid van..




 

 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten