vrijdag 19 juni 2020

Vrijdag 19 juni
Dag 94    week 14
Rozenmaand


Ik zag op de druivelaar
dat het vandaag dag van het H.Hart is...


Voor de blog had ik eerder aan borduren gedacht...


Na mijn brei periode... ben ik nu eerder bezig met naald en draad
en KLEUREN!
Dat had ik al geschreven...


Bordurend, kruisje na kruisje zie ik
de tekening ontstaan 
in al die schakeringen...
roze, paars, violet, purper, lila etcetera
Ik dacht : dat vorderen 
moet ik vastleggen , vooral voor mezelf!
Hierboven dus een foto van
woensdag en ...vanmorgen.

We gaan, kleur na kleur, steekje na steekje
naar dit als resultaat toe...
Wilde tijm en... de fee of de tijmblauwtje vlinder
Pempeliella dilutella is haar naam.
Een naam om ritmisch op de zeggen...mooi.

Dit is een wikipedia foto van wilde- of kleine tijm
Thymus serpyllum.
Jammer dat je foto's niet kan RUIKEN
Ik hou wel van de geur van tijm...
Die vooral vrijkomt als je tijm als kruid gebruikt bij 't koken.

Ik hou van die botanische prenten
en ik hou van lila en violet tinten...

Gisteren, zat ik buiten in de tuin
ten genieten rust, stilte, van zomer en dit pakket...
De gedachten mogen rustig dwalen
als de handen met liefhebberij bezig zijn
toen ....
werd de stilte buiten verbroken door
een
HAKA !!
Aangezien we dicht bij het schooltje wonen,
horen we regelmatig kinderen "spelen" na het belsignaal.
Voor 3ssens een zeer vertrouwd geluid..
Na de corona stilte, zijn we wel blij
die school-geluiden opnieuw te horen.
Het normale leven komt stilletjesaan weer op gang...
 
Maar die HAKA
Maori klanken en kreten
Gescandeerde, ritmische, krachtige,vele en ferme
KINDERSTEMMEN die klonken als één

Hebben me aangenaam verrast !
Ofwel waren die gastjes
STEVIG en in verbondenheid aan het oefenen voor het
einde schooljaar ?
(Er is geen schoolfeest dit jaar !)
Riepen ze de Goden aan om 't coronavirus te verdrijven?
Begonnen ze aan een voetbal- of rugby wedstrijd ??
HA !!
3ssens weet net niet!
 
In alle geval leerde wikipedia mij dat een HAKA
géén oorlogsdans is.
't is ook geen lied!
Het is een ritueel dat bedoeld is om kracht op te roepen
en 't wordt bij verschillende gelegenheden gebruikt...
HA
 
 
  



 



























Geen opmerkingen:

Een reactie posten