donderdag 4 juli 2013

K

Gisteren bij de flairgezellen, kregen we groene bollekes op ons bord.
 Een tajine gerecht ...."Kefta"?
Ik had dat nog nooit gegeten maar het was super lekker !!
Het was iets Marokkaans en het werd geserveerd met couscous
en een zomerse tomaat, paprika en groene blaadjes, munt .... sla.
De kefta zwommen in een pittig gekruide edoch frisse groene saus.
Het recept is me beloofd - maar ik heb al onthouden
dat Kefta een K recept is met onder andere
Koriander
Kurkuma
Komijn
Kaneel en
Kannabis.
Dat laatste ingrediënt kan ook de drug zijn waar we vergeefs de naam van zochten.
De gemiddelde leeftijd van de gezamenlijke flairgezellen begint serieus aan
 stroeve geheugenstoornissen te lijden... NAMEN van mensen en dingen
weigeren koppig om van het puntje van onze tong te vallen, al ligt het er op.
Gelukkig is er google en meestal geraken we er samen zoekend wel uit
TIJD hebben we nu toch zat!
"ISPAHAN !!"
(zochten we ook - zowel de stad als de naam van de roze roos)
Vraag maar niet hoe we op al die onderwerpen als drugs en roze en zo komen...
Het dessertje met papaya en cava en chocolade was om mmmmm van te dromen...
wat ik dan ook gedaan heb... LUIDOP in 't WestVlaams zoals mijn gewoonte blijkt te zijn
(ben me daar zelf niet van bewust) 
De gezellen waren dus weer eens gezellig bijeen om een korte reis-bestemming in eigen land met
"ne bon van de flair" te kiezen... dat blijft traditie. De keuze wordt beperkter en
beperkter daar we principieel kiezen voor enkel hotels waar het ontbijt 
zoals vroeger, in de flairprijs is inbegrepen.
Het werd niet Wépion of Bergen maar MOESKROEN ....
"Als we maar SAMEN WEG zijn" blijft onze leuze.
Op ons avondje kwam nog een onverwachte gast :
een GASTROPODA of buikpotige of weekdier of naakte slak.
Ze was zo TRAAG dat ze TE LAAT kwam en ze bij haar lurven gepakt en
verwijderd kon worden voor ze de Tajine of de chocoladesauspot binnen bereikte
(oef - slakken zijn aan mij niet besteed)

Trouwens - al konden we wegens de kwakkelzomer
niet in de tuin eten, we gingen tussen de gerechten binnen 
wel kuieren en verder namen zoeken buiten
in de explosie van paars- roze en rozerode kleurnuances
van Walter en Gerda's rozen- en bloementuin.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten