donderdag 4 juli 2013

trouwklokken


Dag op dag 38 jaar geleden
stapten Kris en ik in de huwelijksboot... (schuitje)
De aankondiging en invitaties werden uiteraard getekend
door bruidegom Kris



Hier overhandigt pastoor Lowie Waignein ( zaliger) bewijsstuk A:
"het trouwboekje"
 Op alle foto's van de Viering in de kerk staan we zéér ernstig.
Deze voormiddag heb ik inderdaad in ons album zitten kijken
(mijn gemaal is op zijn werk de hele dag)
Verbazend hoe DUN ik toen was!
... en hoe lang het kapsel van Kris! En die mode van toen !!!

Het was qua weer,
een wisselvallige dag met regenbuien
zoals nu nog steeds... maar TOEN in 1975
volgde er wel een lange hete zomer na vier juli.
Wat herinner ik me nog...
van de zenuwen ben ik toen toch echt vergeten te onthouden!!

Ik had klimop en witte orchideeën en ??? kamerjasmijn? in mijn boeketje
Zovéél mensen op de receptie...
Het begroeten, handen schudden, kussen en felicitaties in ontvangst nemen
bleef maar duren... eindeloze rij, geen tijd voor een dorstig slokje en
moordend voor mijn toen nog elegante, wit geschoeide bruidsvoetjes.

Er was een lang lang koud buffet en Kris heeft later ooit eens  beweerd dat "Air" van Bach
onze openingsdansmuziek was... ??
 ...kan toch niet, maar ik weet het niet meer : black out...


De huwelijksboot was een petieterig versleten schuitje op 't speelplein.


Glamoureus wiegden we 't schuitje tot in Brussel Zuid station voor
de afvaert naar de meren, bergen en alpenweiden van Graubunden, St Moritz:
"De feestzaal" van Zwitserland
SPEELREIS met intersoc


 dit is een ander postkaart-koppel
maar voor ons was het OOK mega postkaart romantisch...

Zullen we dit ooit nog eens overdoen?
Wie weet...liefst voor alle gletsjers gesmolten zijn!






1 opmerking:

  1. amaai proficiat! en zeggen dat ik me niet meer kan herinneren dat Kris er toen zo uit zag... :-)

    BeantwoordenVerwijderen