zondag 7 juli 2013

zon zon zondag

nu is 't ECHT zomer !
Amaai, het staat al in de gazet dat mijn autootje zo vuil (plakkerig) is.
Allemaal verdorde bloesems, stof, beestjes en "thee" uit de lindebomen waar het onder staat
'k Zal morgen rap naar de car-wash gaan!


In de krant verder : Tour de France- en 'file naar zee' berichten
veel festivals en komkommers... 
Ik zit even af te koelen na mijn ochtendwandelingetje, alleen... met mijn broodje.
 'k Zit met de thuiswacht want mijn jazzzist is naar Eindhoven.
Dochterlief zit vermoedelijk in de schaduw van haar tent in haar tuin.
Zoonlief en lief zijn onderweg naar een zonnige vakantie.
Vanmorgen zouden ze bij het eerste haangekraai vertrekken naar Frankrijk en Spanje...
Jonas gaf ons hun handgeschreven route-plan, zodat we wat kunnen volgen thuis.



  
 Dit was mijn zondags routeplan :
Met een grote omweg onder een strak blauwe zonnehemel
naar de bakker... Dit is het gasthuispad VANMORGEN
De processierupsen zitten nog altijd op de grote eik, ik zag wel geen andere 'nesten'
De vele klaprozen die in juni welig rood het pad sierden, zijn nu bijna allemaal weg.
Ik plukte vooral paars en geel...
Vogels en kindjes op kamp, hier in deze mooie contreien kwetterden me toe:

"Mevrouw !! Mevrouw! 
We komen uit Helchteren en we hebben opdracht-speurtocht en we moeten
zoveel mogelijk op de foto met mensen met BRILLEN, wil je ook even poseren??"

  - "Euh.. ok..."
 ( Is poseren een werk van Barmhartigheid ?)



De nieuwe zitbanken bij de Maagdentoren worden niet veel gebruikt....
Het zomerkruid groeit tierig plagend door de zitting.


Rechts op mijn foto zie je het boeketje "Demerbroeken" van vandaag
Ik wil dit stilleven straks met aquarel schilderen buiten
als de giechelclub-chiromeisjes die op mijn stoep zitten te lunchen
hun trektocht verdergezet hebben....
Links, voor de fotoshoot, heb ik mijn verzamel-poppies/klaprozen gezet.

 Nog een andere zomer-opstelling met reiger, kikker op bank, mariemadam
en vogeltjes... en JA - hier vliegen reigers over de Demer..
PS : tof mini schrijfbankje nietwaar
(was een cadeautje van vriendin Lieve)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten