zondag 21 juli 2013


NATIONALE FEESTDAG TER STATIE.

Zoals ieder jaar denderden hier de vorige dagen véél goederentreinen
vol tanks en jeeps en militair materiaal voorbij... richting hoofdstad.
Dit jaar tsjoekten ze feestelijker want een troonswissel
zetten ze niet alle dagen op het spoor!

  Als goede Belgen volgen we vandaag vanuit onze zetel,
met de nodige onderbrekingen en plaspauzes,
én met een scheef oog en oor vanaf deze computer, al bloggend....
en met een drankje bij de hand - op tv één:
het Te Deum, troonafstandsplechtigheid van Albert II 
eedaflegging van koning Filip, de balkonscène, de huldes en het schouwen,
den défilé, het feest in 't park en het vuurwerk
van deze bijzondere 21 juli.

Op 25 april 1997 bracht onze toekomstige KONING
een bezoek aan mijn school, EN MIJN KLAS!
Dat was een héééél event al was ik er niet zo mee opgezet
dat hij net MIJN BKO3 ofte buitengewone kleuterklas zou aandoen
en IK hem de uitleg over onze speciale werking uit de doeken moest doen....
Talloze redenen en uitvluchten heb ik bedacht om onder die "eer" uit te komen
1 daarvan was "'k heb niks deftig om aan te trekken die dag"
waarop de collega's een ludieke actie gestart hebben :

 Ik heb nog alle 27 Belgische frankskes en koperen halve frankskes
mét de handtekening van diegenen die NIET de klos waren!
De beeltenis van Albert II staat op dat frankske van Lieve!
De toenmalige directie was niet omver te praten
Ik kreeg de prins op mijn dak - de prins mocht zelf niets op zijn koninklijk dak krijgen
dus moesten ALLE dozen, kisten, curvers, zakken vol poppenkastgerief
en muziek-makers bovenop mijn kasten gestouwd, ER AF en WEG!
Wie mijn verzamelwoede kent, beseft de omvang van de opruimACTIE
De veiligheidsdienst van het HOF kwam om de haverklap controleren
die dagen voorafgaand aan het bezoek en mijn kleuters
waren erg onder de indruk.

Dit verslag schreef ik toen :





Hier keek ik recht in zijn héél blauwe ogen...
Mathilde moet toen al in zijn hart geresideerd hebben want hij vroeg 
zeer geïnteresserd vanalles over logopedie...

Vooral mama was toen erg fier met heel dit event
en ik hield er een nieuwe outfit aan over, die ik trouwens
ZELF bekostigd heb.

Het word ERG WARM vandaag!
Ze zullen nogal zweten daar op het défilé in Brussel!
Arme soldaatjes!

Gelukkig kunnen wij verkoeling zoeken wanneer we willen. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten