zondag 28 juli 2013

warning

WARNING
 Gevaarlijke, bloedgeile snoodaards in het stuikgewas !

De teek, een petieterige, edoch venijnige spin-achtige, 
familie van de schrikbarende "kobben" mét acht poten,
is een vermaarde bespringer in vrije val bovenop huisdieren en argeloze wandelaars.
Doelbewust klampen ze zich, na 't neersuizen, vast aan hun slachtoffer.
 Vervolgens trippetrappelen ze vastberaden  op zoek naar bloot vel
om zich aldaar vol lust verbeten in te graven en zich te verzadigen aan bloed.
Je zult maar pech hebben als natuur-toerist, zoals ik,
indien de teek die je overvalt besmet is met het lyme virus!
Na verloop van tijd verschijnt er op je vel een zich uitbreidende rode vlek.
Dat doet zeer, dat jeukt, dat gloeit... dat wordt hard rondom... dat gaat niet weg...
Als er rond het rode plakkaat na enige dagen ook een donkere kring ontstaat
trek dan aan de alarmbel en rep je naar je huisarts !!
 
 
De ziekte van Lyme is geen lachtertje indien onbehandeld.
Juist
Het is me overkomen - maar wees gerust
ik neem antibiotica en voorkom zo
verdere aantasting van gewrichten en hart.
Voortaan ga ik op stap IN een muskietennet en voorzien van een straffe loep
om die piepkleine ambetanterikken beter in 't snotje te hebben
 
PS : het zou geen kwaad kunnen, moesten er toch extra kaarsen gebrand worden
in verlerlei beruchte bedevaartsoorden ten voordele en heilige voorspraak
van de moeder der barmhartigheid 
voor mijn kraakbeentjes, hart- en zielezaligheid. 
 
 
zoals ik schreef aan de verontruste vriendin die mijn rood lyme-teek-been aanschouwd had:
"met deze hittegolf associeer ik Lyme met lime ofte limoen
en krijg ik enorme zin in een Mochito"
(limoen, munt, rietsuiker en rum coctail)
Maar de combinatie van medicatie en halcoholische dranken is funest!
Ik mag ook al niet krabben en die anti-jeuk zalf helpt geen enen zier!
Mama mia - en niemand in de buurt, behalve onze kat, mét anti teken-bandje
 om me te beklagen! Volgens de dokter bestaan er voor mensen geen
anti-teken armbandjes en ik ben allergisch aan de anti-teek-spray .... het is niet  eerlijk!
Gelukkig heb ik deze blog om een héél stuk weg te zagen.





 

 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten