dinsdag 2 juli 2013

ten oorlog

De zon kleurde de dag!
Verbazend hoe dat warme gele licht je humeur en energie zo kan bepalen.


bezig als een bijtje en zoals een bij
af en toe rusten en zoete nectar drinken... of koffie

De gewone was eerst gedaan
Dan, oud wit linnen gekleurd met dylon verf in de wasmachine
ik dacht dat het resultaat goudbruin zou zijn
... 't kwam er eerder beige-oranje uit...
De wasmachine wast momenteel zichzelve met extra azijn en soda
 
 Ik ben tegen spuitbussen maar ik heb wel
een bus bio-kill met zo'n pompspuitje tegen mieren-invasies en zo.
Juist - de insecten-strijd is weer begonnen.
Voor sommige van die stekende onverlaten; 
als daar zijn dazen, muggen en teken heb je vooral 
afdoende afweersystemen nodig.
Ze zijn té snel en té stiekem onverwacht in hun aanval!
Dander de kat heeft een fluorescerend halsbandje tegen vlooien en teken.
Ik heb een groen plastic armbandje tegen muggen en insecten.
Aangeschaft bij AVEVE nadat een DAAS me in de wang had gebeten
en me zo een zeer ontsierende ontstoken bobbel naliet terwijl
tegelijk drie muggen mijn sandalenvoeten hadden aangevallen
en me driewerf een gek-makende jeuk bezorgden.
Tot nu toe werkt het armbandje goed...het is 5 weken werkzaam.
Je moet iedere week één gaatje prikken op het aangeduide
puntje op de bovenkant van het bandje.
Laat ons hopen dat die ambetante buzzende bloedzuigers niet
te snel resistent worden - zoals ze al reeds bestand blijken tegen
mijn lade vol anti-muggen tabletjes, lotions, sticks, gels, 
citronella in potjes, flesjes en tubes
én een compleet arsenaal van toestelletjes voor in het stopcontact...
  De vliegen houden zich nog koest
maar de vliegenmepper ligt al klaar!
 
 tekening Kris Vanderstraeten



 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten