maandag 25 november 2013

 Hey ... elk zijnen goeien dag!

Een rustig weekendje verschanst thuis zitten, dat kan deugd doen.
Zeker als er drukke weken zullen volgen nu.
In mijn geval was "NIKS in de agenda" ook produktief want ik heb de gebreide trui voor Lotje AF ...

tenzij dochterlief nog sterretjes gemaasd wil in de mohair nachtlucht boven de "boomgaard"
't Zal een tijdje duren voor ik nog een pullover brei met naalden 3 (dun)
Breisters/ers (we mogen niet discrimineren, ook een PAAR mannen breien)
 weten dat je dan véééél steken moet opzetten en véle toeren breien!
Maar 't resultaat mag er zijn. 'k Ben trots op mezelf met mijn
zelf ontworpen 'jaquard' bomenrij en de kleurenkeuze!
En daar we nu toch voor breiers(sters) bezig zijn, dit weekend leerde ik mezelf ook,
genesteld voor de computer en via een YouTube videootje,  HEEN en WEER breien en NIET rondomrond met een  RONDBREINAALD. Zeer handige techniek, eens je 't in de vingers hebt!

 Waar mijn vingers ook nog wat aan moeten wennen... is mijn nieuwe laptop.
Gisteren, zondag begon ik aan de vervelende klus om documenten, teksten en afbeeldingen, foto's ...
die enkel van mij zijn, op stick te zetten zodat ze van de "oude" computer naar
mijn 'ultrabook' kunnen overgebracht worden....  en als je mijn schrijf- en verzameldrang kent.... 
zijn er forse sticks vandoen met vééééél laadvermogen!
En zeggen dat we ooit begonnen met een Olivetti typmasjientje!
Tijden veranderen soms ferm en rap!

Maar ook kabouters en gepensioneerden moeten MEE met de tijd (vind ik)
De PRODUCTIE van teksten, wenskaarten en cadeautjes voor komende feestdagen
is ondertussen, ook nog  dit weekend, vollen bak op gang getrokken!
Maat 't meeste daarvan is TOP SECRET want een deel van de familie leest dees blog!

 Volgende zondag BEGINT de advent al!!!

'k ga zjère nog een bitje vwôrt doen
(vlug nog wat verder werken aan ... ??? ....)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten