dinsdag 19 november 2013

Dit jaar heb ik niet geblogd over DE aankomst, DE arrivée van 't jaar, belangrijker dan die
in de tour de France of van de Beaujolais Nouveau - voor mij althans én de brave kindjes!

Terwijl ik NU zit te bloggen, zitten de kindjes allemaal even recht in de klas.
Op IEDER moment MAG hij binnenkomen, Sint en zijn knech... euh,  ASSISTENT manager,
om te zien of er geen stoute kindjes bijzitten.
Nee, geen geblogde Goedheiligen, we hadden een jarige te vieren die zaterdag.
Maar 't kwam toch in het tv nieuws dat in Antwerpen
de stoomboot uit Spanje weer aankwam met Sinterklaas én de Zw... euh
BEROETE PIETEN
(Met al die Hollandse commotie over racisme en Pieten.... speel je beter op veilig.)
Knusse dagen binnen, breken weer aan voor al wie er nog in gelooft.
Of voor wie ZELF de clémentientjes, de appeltjes van oranje
én de nic nacjes, de chocolademannekes én de HUTSPOT van aan de zee... in huis haalt!
(Aan zee verkopen ze marsepein in de vorm van de ingrediënten voor hutsepot zodat je
toch een BEETJE de illusie hebt dat je gezond snoept!)
 Ahhhh... je zou zo je schoen zetten als het geurt naar pas gepelde mandarientjes
én amandelen....
 Niet alleen mijn verslaving aan knapperig verse LU nic-nacjes
heeft vandaag weer toegeslagen - dat komt ervan als je een potje letterkoekjes 
aan de computer zet waar de verleiding van PINTEREST steeds op de loer ligt
PIN PIN PIN
De foto hierboven van illustrator Norman Rockwell
heb ik daarnet gepind....
deed me denken aan iemand die met een laptop onder zijn arm
op deze eigenste moment, ook op een deur aanklopt om te solliciteren...
(duimen maar)
Norman Rockwell heeft bij leven wel duizenden cartoons/illustraties GESCHILDERD!
Ik bewonder vooral de treffende gezichtsuitdrukkingen op zijn personages,
en ik geniet erg van de humor die van zijn verf druipt!
Mijn pinterest bord waar ik zijn werk op verzamel, zit al bomvol.
Terwijl mijn moederhart toch zit te wachten op nieuws van de sollicitant
blog ik maar even enkele van mijn favoriete "Rockwell's voor jullie.
 roddel

Rockwell schilderde zijn portretten meestal naar foto
een dag uit een jongensleven...zo rap groot... en dan moeten ze weer solliciteren!
 een van zijn zelfportretten


nog een... haha
Deze vind ik zo plezant. Ik heb zelf eens, terwijl ik kalligrafie schreef
mijn pen in koffie gedoopt en ei zo na INKT gedronken!

 KALLIGRAFIE !!!! Whaaa, straks les !!! 'k Zou beter wat met DE HAND
gaan pennen al tikt mijn computerklavierbord nog zo snel, de tijd tikt nog snellerderder.




 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten