zaterdag 23 november 2013

Ondertussen in de ateliers creatieve expressie...
blijf ik ijverig, betrokken, oefenend en lerend met plezier bezig!


Bij kalligrafie zijn we na het wit op zwart nu overgegaan op zwart op wit
witopzwartopwit in één woord
Hierboven zie je "kabouterlettertjes" geschreven als voorbeeld door juf Francine.
Zelf moet ik mijn kabouterkes nog in 't gareel of de vingers krijgen.
(en vlekken dat die kabouterkes durven maken !)

 nog werk met de redis pen van Francine Bollen.


Mijn werktafel in de dinsdagse lessen... de koffie mét staat altijd klaar!


Vorige vrijdag bij grafiek heb ik het inkrassen van mijn ontwerp in de lak op het plaatje afgewerkt.
Hierboven zie je mijn ontwerpje, geïnspireerd op rune tekens
Op de achterkant moet er vervolgens folie geplakt worden
plastic folie of van die ouderwetse beige, plastic kastbeschermers zijn ok
Het plaatje mag nu in een bad met zuren - klaargemaakt door de LERAAR
Het zuur bijt de tekening in het plaatje. 
Waar de lak/vernis en de folie zit, kan het zuur niet inwerken.


 in bad - dat duurt wel even....

Na het bad... met white spirit alle lak zorgvuldig verwijderen.
Het plaatje is nu klaar om afdrukken ermee te maken.


dot olieverf in de plaat smeren met een doekje en dan opwrijven met papier.

allereerste afdruk van "de runes"

Leraar Baudouin liet me eerst een paar uur experimenteren met het afdrukken...
De eerste lukten niet zo goed....
Toen zei Baudouin dat ik de verf rijkelijker moest gebruiken 
en KRACHTIG inwrijven met de vod
het wegwrijven van de overtollige verf met telefoonboekpapier
moet dan weer ZACHT rond-aaiend, alsof je een hamsterke zou strelen
of de rug van je eerste lief....

dat zullen we dus weer niet snel vergeten.

 oefenen in hamsterruggetjes masseren dus....
wordt vervolgd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten