dinsdag 12 november 2013

Dit is zus Anne, héél lang geleden toen ze nog de énige keppekrote in 't gezin was.
Met een  redelijk wantrouwige blik wacht ze af WAT er in die wieg zal belanden. Dat het straffe concurrentie in de vorm van een klein zusje zou worden, kon ze nog niet bevroeden, al moet ze een
voorgevoel van 't zusterlijk onheil gehad hebben....
Deze foto is namelijk MIJN geboortekaartje. Papa en Pol Boudry, de fotograaf en vriend des huizes hebben ooit verteld, dat voor het nemen van DEZE, eindelijk geslaagde foto,  uren en uren gezwoegd hebben om de juste ONBEWOGEN POSE te verkrijgen en dat ze ettelijke rolletjes kodak film "verbûsd" of vergeefs opgebruikt hebben, omdat Anneke,  KOPPIG als ze toen al was, NIET in de wieg wilde kijken, waar op dat moment ook nog NIKS in lag trouwens, en NIET stil wilde staan.
Annes eigen geboortekaartje - ZUS ANNE IS JARIG VANDAAG: 13 NOVEMBER - heb ik niet in mijn bezit, dat zal in HAAR albums plakken.
Deze blog is mijn verjaardags-proficiat groet aan haar. Anne moet zowat mijn grootste BLOGFAN zijn en ....Ze leest graag dingen uit de oude doos!

UT DE OEDE DOZE
VOOR EEN O...
o ow, voor een jarige! 
 

Zolang ik braaf en stil was en LAGER zat dan Anne, hoog te paard, kwamen we goed overeen!
( PS we hebben zo'n zwaantje "jute pèrd" terug gezien in 't Florishof museum aan zee.)
Ja we hebben héél wat afgewupt én gezongen samen, op die schommelpaardjes! 

We hebben ook veel ruzie gemaakt.
Hier zie je hoe ik haar van jongsaf gepest heb door haar "werk" teniet te doen
Met een onschuldige blik ben ik de kaars op mijn eigen taart 'skjif aan 't slaon'
(West Vlams voor inpikken)
DE kaars die Anne er zo zorgvuldig en liefdevol met mama had opgezet voor 't kleine zusje.

Hier komen we wel overeen, ik denk dat we ijv'rig een kerstmenu of zo aan 't bespreken waren.
( Let wel op het bewijs dat ik van in de luiers al een poppenmoeder was!)

ANNE IS DUS JARIG
hiep hiep hiep hoera.

Dat vraagt om champagne!





+ een optreden van DE Will Tura - het idool uit haar jeugd ... en later.

 


Opgelet Anne : hier komt  een lange verjaardagstrein met veel wensen

onder andere die van de hummeltjesclub voor een lank leven in de gloria

rozige wensen voor een mooie dag voor het feestvarkentje

of ben je misschien liever het feestkonijn

of de snorrende feestkat

dat veel wimpels mogen zwaaien - al heen en al weer
en dat er geen ene stouterik de kaarsjes van je taart "skjif slaot"
 dat je op pluizige, verwende voetjes door je dagje mag zweven en dansen
 dat je vele kaartjes mag krijgen van verre vrienden en familie

én gjistig bezoek van zwoantjes

+ ballerina's, muzikantjes, supermannekes en sportvientjes van de witte poorte


+ kleine fieloetjes
+ nog een pwôte ( handvol) feestvierders die alles door de roze bril zien vandaag

+ veel bloemen en kransen en boekeetjes en cadeautjes...


Amaai, ja,  mijn blog werd een beetje misselijk van al dat roze

Maar zeven zoete muzestroentjes zullen je toch nog hun rozige hartje willen geven
Kortom
we wensen Anne een bonte, sprankelend spetterende dag vandaag
Dat ze de STER temidden haar sterrekens mag zijn.

van harte gerôzificeerd Anne!


en een piepke toe!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten