woensdag 13 mei 2015


Mijn tijd fladdert zich té snel naar 't verleden
Ik kan het omdraaien van de zandloper weer niet bijhouden.

Maar vandaag wil ik toch eventjes stilstaan en
NAGENIETEN van mijn moederkensdag.


Dit is een internet fotootje.
De moederdagversjes en sommige aandoenlijke knutsels 
in van die verfrommelde froezel-band kaders van de eigen kroost
uit hun kleutertijd
 plakken in gekoesterde familie-albums.
Toch die werkjes die,  na lange tentoonstelling op "mama's rek"
 niet compleet vergaan of vergeeld waren
+ klein en plat genoeg te drukken waren om in 't album te bewaren.


De familie-archieven van na Lotjes en Jonas'  prutschool-tijd
 zitten vol tekeningen van dochterlief
en briefjes, eigen ontwerpen van uitvindingen en gedichtjes van zoonlief...
 O JA...en dat is zo gebleven!
De kroost weet wel wat moeder de mama 't liefste krijgt.




 
 Dit jaar kreeg ik van Lotje 
twee linnen doekjes
waar ze via "transfers" haar eigen kunst op heeft uitgeprint...
Ik mag er over borduren
of ze gebruiken in een patch-work, zei ze erbij !

Jonas dichtte me dit...


 Hun talenten blijven zich ontwikkelen
en moeder de mama
is 

TROTS

 





 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten