maandag 25 mei 2015

Sinksen "blokje om"

 "mijn" stukje Demervallei
dat ik altijd even vastleg als ik tenminste mijn kodakske niet vergeten ben
op mijn vaste "blokje om" langs de maagdentoren...

Het gewas langs de bermen is  "ontploft" naar zomerse weelde...


Overal gele en paarse spikkelkens 
boterbloemekens en klaver.....

 De witte pijl volgen over de brug...
dan langs de toren
We hebben horen waaien dat de restauratiewerken 
van dit historisch monument
nu bijna klaar zijn.

 De blauwe "jas" is toch al grotendeels afgesroopt!


zo stond Zichems glorie laatst in de gazet


Foto HLN
Toeristen zullen tot BOVEN in de toren kunnen....
en HIER ZO genieten van een groots uitzicht.

Daar kijk ik toch wel naar uit...
Het restaureren sleept al JAAAAAAAAren aan !


De lucht was pinksterblauwselzonneblauw gisteren
we waren zomers uitgedost
't was héérlijk warm
en toch... leek het te sneeuwen.
Overal, overal in de lucht witte dwarrelende pluisjes!

Die nestelden zich overal op en tussen ook in ons haar
en... minder aangenaam : in mijn neusgat !!!
Snuif snuif NIES nies nies !!!!!

Die populieren en wilgen mogen zomaar hun zaad laten rondvliegen !!!


 't was FEESTDAG
dus er mocht een terraske bij zijn in "'t Hof", 
op 't einde van het blokje om.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten