dinsdag 26 maart 2013

Als ik niet pin of blog, wandel, brei, haak, dutje of de ménage doe...
oefen ik de gotische Fraktur letter.
Sommigen vinden die letter erg "Duits" zelfs "Nazi"
maar daar kan die letter zelf niets aan doen.
(één onverlaat heeft die misbruikt in de twintigste eeuw en NU nog,  heeft dat gevolgen!!)
 Ik schrijf hem echter graag, er zit een zekere "shwung"in, 'k vind hem mooi!
Let wel, ik keur die Nazi's NIET goed hé!
Hierboven enkele van mijn oefenbladen, ik experimenteerde wat met
soorten inkt en inktkleuren.
Juist, de bruintinten zijn met de "home-made" BISTER
zie blogpost van vorige herfst.
't Blauw is ouderwetse schoolinkt, ik verzamel namelijk ook inktpotten !!!
 't rood is prijzige "Winston en Newton" en die schrijft lekker glad
de groene is écoline, die heb ik in alle tinten want écoline is niet zo duur
maar erg bruikbaar, ook voor kalligrafie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten