dinsdag 12 maart 2013


Het was een donkere, vrieskoude nacht. IJzige wind zwiepte stuifsneeuwvlagen van mijn dak!
De zwarte hemel bleef maar witte vlokken uitsmijten!
Nu is mijn voordeur ingesneeuwd en mijn voeten zaten eventjes verschanst
in hippe zwart-met-witte-bolletjes laarzen voor mijn ochtend-verkenning buiten.
Juist : spek-zonder-eieren-glad!!
 'k Heb verwittigd dat ik niet naar kalligrafieles rijd. Zelfs de zout-strooiwagen zat in de miserie hoorde ik op de radio van Jan Hautekietel. Verkeersellende alom kortom, ongelooflijke weers-omstandigheden en toestanden voor deze 2013 lente.
"Maart roert zijn staart" is nu eenmaal de zegswijze maar volgens mij is die maartstaart als een
betonmixer aan 't roeren geweest.nu En, voila, nu spattert al die sneeuw als op hol geslagen geklopt eiwit in het rond!
'k Heb compassie met al die tere muscari bloemetjes die ik vorig weekend buiten zag staan bij
de bloemenwinkel. Wat zijn de gevolgen van een bevroren voorjaar ? ?
Mijn zoldertrap lag sinds vorige week, zoals ieder jaar weer vol met de lijkjes van vliegen, hemelbeestjes en schildwantsen die het eerste uitvliegen na hun winterslaap op mijn zolder niet overleefd hebben! De dapperen die wel buiten geraakt zijn zullen zich nu kleumend beklagen
dat ze niet wat langer geslapen hebben... als ze nog KUNNEN klagen tenminste... ocharm.
Op radio 1 was juist iemand aan het klagen dat hij vorige week zijn winterbanden al had laten wisselen. Bij WIE moet een mens die rare natuur-toestanden aanklagen? De paus van Rome?
Hopelijks vriest het in Rome niet! Dat zou funest zijn voor de paasklokken!
Ik zal er niet van verschieten als we dit jaar veel paaseitjes krijgen met onvaste bevende pastel- tekeningetjes. Schilder als paashaas maar eens een klare lijn als uw poten bibberen van de kou!


mijn voordeur


zwart met witte bollekes (durfde ze niet in 't rood aanschaffen)


Dander de kat wacht op aprilse grillen. (gegrillde aprilvis)


Maartse buien impressie vanaf de voordeur 


RED de sneeuwklokjes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten