zondag 24 maart 2013

De paaslammekes hebben dit jaar echt een jasje nodig.
Het sneeuwt hier dus nog altijd!

Deze eiermutsen haakte ik in de loop van vorige week.

De groene beenwarmers voor cupcakenoor zijn af!

Foto van deze morgen... hoog in de boom zie je een eksternest!

 
 "Ons" eksterkoppel dat sinds jaar en dag nestelt in de lindebomen
voor onze deur, is aan de "bouw" of "verbouw" begonnen!
 Vroeg in de ochtend zag ik de grootste ekster een tak van wel 50 cm aanzeulen!
Hij behield wiebelend toch zijn evenwicht tussen al die takken én de sneeuwvlokken!
Dit was de eerste keer dit jaar dat ik nestel-activiteit zag bij ons hier.
In 2012 waren ze al ijverig bezig in februari - maar 2013 voorziet ons  nu dus
wel van nogal barre weersomstandigheden, niet ideaal voor nest-bouwers!

Ze vernieuwen hun oude nest van vorig jaar...
Mogelijks zijn ze ook aan 't werken aan hun "valse" nest om de
vele kauwen en eierdieven te verschalken om verderop 
hun NIEUWE échte nest mét dak erboven te fabriceren.
 Dat deden ze nogal eens, maar ik zie nergens een tweede exemplaar...
Allez, ik heb weer iets om te observeren in mijn buurt!
Wordt mogelijks vervolgd...
'k hou ze nu in ieder geval nog beter in de gaten die pica-pica's!

 
Nog een mooi beeld van pinterest 
de lente komt er echt aan
(hopelijks!!)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten