maandag 4 maart 2013

De vorige dagen was ik afgeleid van blog en schrijven door detectives, ontstoken pezen, wol en breipatronen, wandelschoenen, Gentse zooi, stadskasseien, orkest-bakspoken en lentekriebels.
'k Heb de eerste wilgekatjes gespot in de Demerbroeken. Mijn krolse katten krabben de krollen van de trap en de buitendeur...

't Viel nogal op dat mijn brei-enthousiasme anderen in de familie aangestoken heeft.
Mijn eerstgeboren nicht heeft het over BREIAGE rage! Haar moeder, mijn zus Anne haalde haar priemen en 'sjeite' van de zolder en breit batman-mutsen voor haar kleinkinderen. Nichts' dochtertje is geboeid vastgekluisterd in de zetel aan een groene draad en rondbreinaald. Even ijverig als oma Anne is ze geconcentreerd aan de slag met ene rechts, ene averechts...

MET toestemming van fotograaf en model zet ik bewijsstuk A hieronder!


 Noor breit een groene buis-sjaal voor haarzelf.
" e' stovebûze " naar eigen zeggen.
Oma's, mama, tantes, groottantes....en aanverwanten
zijn super trots.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten