zaterdag 22 juni 2013

Gisteren vernissage en start open-deur-weekend
van de ateliers creatieve expressie.
Zelf volg ik er kalligrafie bij Francine.
Gisteren, toen ik ook het atelier "grafische kunst" zag;
heb ik me zonder veel nadenken ingeschreven 
om volgend schooljaar, naast kalligrafie ook dat atelier te volgen.
Ik zag namelijk erg mooie etsen en lino-gravures en....
'k was onder de impressie van de expressie...

Ongeveer 40 jaar geleden heb ik reeds leren etsen in de academie te Menen...
véél vergeten al, maar....
De volle goesting om weer met etsplaat, etsnaald, zoutzuur, inkt, drukpers...
en andere grafische druk-technieken bezig en
in de weer te zijn....borrelde weer op... vandaar.

Deze zaterdagmorgen haalden we véél kranten want

In het 'laatste nieuws' stond een artikel over paukeslag BOEM :
manliefs tentoonstelling...en
Bij 'de Morgen' kan je plezante houten breinbreker-puzzels verzamelen
De Standaard is interessant etc etc etc....
De papierbak geraakt weer over- overvol.

Even terzijde voor zus Anne en schone broer Jules
de fervente abonnees van dees blog
jajaja... we hebben een originele krant voor jullie archieven aangeschaft!


Deze namiddag ging papa beer met zoon en mezelf
rondstruinen in Diest.
Papa beer nam er vele foto's van de oldtimer tentoonstelling op de grote markt
Ik had vooral dorst en zin in krieken....


en
nog iets speciaals : 

we kregen een condoléance kaart voor Snoezel de poes
van vriendin Lieve, zelf een notoire katten haatster
Er stond een verbasterd versje op van Miep Diekman
dat we als collega's af en toe gebruikten in de poppenkast over poezen...
Geschreven in kalligrafie!

 "Miekes poes
knal kapot
poes schrikt zich rot
poes is bang
pang pang bang" 

AWEL
MERCI LIEVE !!





 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten