woensdag 19 juni 2013

Rustig dagje tussenin.
Wat strijk- en verstelwerk soldaat gemaakt.
Pinterest knoopjes gepind.

^^^
  Schoonbroer Janne, Jonas én lief en ik...
deden naast duizenden anderen mee aan de schrijfwedstrijd 
van  "JOOS"  op radio één :  "55 fiction" 
Maak een verhaal met maximum 55 woorden...
(titel NIET inbegrepen)
Morgen maken ze de winnaar bekend.
Ik maak geen schijn van kans maar 't was een plezante bezigheid.

Ik schreef mijn verhaal, nogal impulsief, maandagnamiddag 
om mijn gierend zenuwstelstel bezig te houden voor die vernissage...
zo'n KORTverhaal schrijven is niet makkelijk
als je meestal LANG van stof en bombastische volzinnen gewoon zijt
Ik gaf het de titel:

Verhaaltje voor het slapengaan.

Mariemadam bakte zaadjes van eigen deeg.
In de lente plantte ze een koekjesboom.
In de zomer wreef ze vingerversjes in de boomblaadjes.
In de herfst zette ze haar tuinpoortje wijd open.
De koekjesoogst lokte menig kleutertje naar de zoete gaard.
Ritselende verhaalblaadjes ruisten malse mensjes in slaap...
in de winter at Mariemadam kindjespap!


Extra noot van de auteur : koekjesbomen bestaan echt
ik heb er samen met vriendinnen ooit een geplant!
CERCIDIPHYLLUM JAPONICUM
In de herfst geuren de hartvormige blaadjes naar karamel.


Volgende foto's - die ik zelf mooi vond - had ik ook geselecteerd bij mijn verhaal voor de blog.
We houden het graag visueel....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten