vrijdag 21 november 2014


een van de proefdrukken van mijn  "sichem" ets
Dit is het resultaat na 1 zuurbad, zonder verdere bewerkingen.
Postkaartformaat.

Manlief kreeg op zijn verjaardag een ingekaderde, nog beter geslaagde afdruk
in ralleigh locomotief groen... een van zijn lievelingskleuren.


 Vorige week in de les grafiek :
De strook met "groeten uit..." liet ik verwijderen
('k was daar niet zo tevreden over...)
De sterke leraar kan dat goed - met de schaar RECHT in een metaalplaat knippen.

Met vloeibare lak en een penseeltje heb ik zelf, de hele plaat terug afgedekt
behalve de lucht en de stoomwolk.

Deze week zullen we dat 'blote' stuk bewerken met ingebrande Arabische gom
en na een inbijt-zuurbad
kan ik dan opnieuw afdrukken
en hopen.... dat het resultaat naar mijn zin is....met méér diepte in de achtergrond....

Ik kruis alvast mijn vingers
voorlopig nog onbevlekt met lak en olieverf

 Dit is de internet foto
waarnaar ik de tekening gemaakt heb
Ik heb er links een kat aan toegevoegd en zo....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten