woensdag 26 november 2014

Eigen foto ... vorig weekend.
 
Bedden aan 't opmaken en verversen....
Boven alle vensters open, 't laatste restje goei weer binnenhalen,
nog eens goed verluchten.
Hé ! plots dit eenzame hemelbeestje  op 't frisse onderlaken...
Binnengevlogen als voorbode van donkere koude winterdagen.
'k heb gelukkig oog voor 't onverwachte
anders was deze boodschapper gesmoord onder de lagen dons!

Ja, ik was net mijn fototoestel gaan halen
om vanuit het bovenraam
te vereeuwigen hoe GEEL mijn uitzicht plots was
na dat heerlijk lange zomers groen dit jaar...
( mijn dierbaren weten wel dat ik ALLES graag vastleg en bewaar )
 
 
HOE MOEILIJK
is het voor een boom om héél zijn kroon
LOS TE LATEN

?
 
 Volgend weekend begint de advent
de donkere dagen voor kerstmis
We zullen weer héél wat lichtjes nodig hebben
om de kille duisternis te doorbreken.
 
 
Stuur me rap een knuffel
de melancholie slaat hier toe!
 
 
"Het is in onze donkerste tijden, dat we moeten focussen om de lichtjes te zien "

 Buddha heeft dat gezegd!
En ik zeg ook dat 't  just is 

als we maar geen STEEKVLAM zien!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten