zaterdag 15 maart 2014

Dit is een werk van schilder/kalligrafe
FRANCINE VERDIER
"Silence coïncidence"

Ik vind het heel STERK 
(sprekende rondes trekken is erg moeilijk, ondervond ik zelf al vaak!)
Zelf zie ik de cirkel van het leven in dit werk
De spatten in het midden
zijn de zaadjes, de knoppen, de sporen die we nalaten.
 
 Hier zie je Francine Verdier aan het werk met een opgehangen super penseel
Ze stuurt de zelfgemaakte borstel met een 'guidon' - uitvinding van haar.
Francine Verdier fabriceert haar penselen met echte paardenstaarten van hengsten
want merries plassen op hun staart en dat haar is dan aangetast door urine
en deugt niet meer als kunstenaarsgerief...




Hier hanteert ze een reuze houtskool knots.
Juist, ik zag van haar een reportage op VPRO en ze boeide me...
Het moet fysiek erg vermoeiend en belastend zijn om zo GROOTS te werken
bovendien moet je een RUIM atelier hebben en een fortuin om
al dat gerief en papier aan te schaffen!

Geef mij maar een klein fijn pennetje dan...
 
 
 Dit grote werk heet "La passagère du silence"
 
Een vrouw die een stil leven leidde 
 
Ik zie inderdaad een vrouwentorso
er zweeft een zwart spreekballonntje boven haar, dat ze niet kan vullen
Maar ik zie ook een stuk van een mannenkop met een baret 
 
 Tot slot
deze takken die knoppen dragen
(denk ik want ik vond geen titel of beschrijving bij dit werk van haar)
 
We zijn allemaal knoppen, takken, bomen...
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten