zondag 2 maart 2014


Ondertussen
is het nog steeds de zevende dag
dwarrelt er nog altijd confetti en geluidsoverlast iets verderop
en ben ik terug van mijn wandeling.
Papa beer had me verwittigd dat ik toch niet aan het lawaai zou kunnen ontkomen
en was zelf als tegenprestatie gaan oefenen op zijn elektrische gitaar
mét de nieuwe versterker vollen bak.
Inderdaad :al die storende geluiden golfden tot VER over de demervallei
aaaaarrrggghhhhhhh

Ondertussen op de hoek van onze straat
de héle namiddag lang
TIROLERTERREURTEISTERING


Ik heb de onverlaten vereeuwigd, als bewijsstuk
en ik kreeg maar één van de twee reuze versterkers achter op hun wagen
en gericht op onze statie, in beeld!
Waarom ze daar drie uur in de wacht stonden ????
 

Ik had geluk, de slagbomen gingen dicht en de stoet moest wachten.
Zo kon ik veilig naar de overkant, zelfs geen één confettietje heeft me geraakt.


De trein ... en ik op het wandelpad naast het spoor.

Verderop tussen de bomen, viel het me op dat
- bijna alles nu in knop staat
- de vogels op de takken en in het zwerk
ferm hun best deden om OVER de carnavalsdreun
heen te tsjilpen, piepen, kwinkeleren, kwetteren, tsjiepen...
(vergeefs)

Bij ieder "blokje om" richting Demer
valt het me op hoeveel zwerfvuil er achter gelaten wordt!
WAT zou er in DIE zak zitten, dat hij HIER, te velde, gedropt moet worden ??

Nee, zo nieuwsgiering ben ik nu ook weer niet!

qua beeld kreeg mijn netvlies RUST op deze zevende dag
qua klank kreeg mijn trommelvlies een kaka- , NEE een dodecafonie te verstouwen.
Het is eigen aan de serialistische stijl van stoeten 
dat je ALLE genres muziek door elkaar hoort schallen
hiphop, new beat, heavy metal, neo romantiek, smartlap, pop, rap,
gregoriaans, SKA, hillybilly, swing, grunge noise, bossa nova,
cowpunk, funky muzak, breakdance, cajun, western en jardcore jump...
Als je daar dan al niet misselijk van wordt...
is er de bier- en aangebrande ajuinhamburger hotdoggeur nog.


snel snel 14 pintjes tellen op het raamkozijn voor je....


 eendjes op de brug ziet...


 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten