donderdag 6 maart 2014

We worden verwend met licht en zon en lentekriebels
de laatste dagen.
Profiteert er maar gulzig van met volle teugen
al is de vasten begonnen!

weeral bijna noen
en nog zoveel te doen!


moest ik nu wél TIJD hebben
dan deed ik mee aan van die plezante PROJECTEN
als pull-overs breien voor verkleumde pinguins!
Nooit gedacht dat die pool-beestjes KOU konden lijden.
Dat komt door olie vervuiling op hun verenvacht !!!
(tip doorgekregen van dochterlief die weet dat ik toch wol genoeg heb)

 of klaprozen fabriceren per dozijn
voor de herdenkingsplechtigheden van WO I in de gemeente
(voorgesteld in de bibliotheek hier, bij de BREICLUB)
Maar ik heb mijn poppy al bijgedragen via kalligrafie
en ik hoorde dat alle rusthuizen in de buurt al bezig zijn hieraan...

of... octopusjes met gekrulde tentakels haken voor couveusekindjes
zoals gezien een tijdje geleden op tv
Die boelekes grijpen de poten als surrogaat navelstreng
en laten zodoende hun sondes en infusen gerust....
ja... ook wel een schattig en schoon initiatief!
Zoveel "vrijwilligers" handwerk dat me wel aanspreekt

 maar

eigen foto

 Het geboortegeschenk voor mijn nieuwste neefje is nog niet af...


Het zeeklas muts project is nog aan de gang

het verstelwerk is zich vervaarlijk aan 't opstapelen

dus
doen we ons warm pulloverken aan
we laten de boel de boel
en gaan genieten van 't skwôn were
want als het is zoals met dat skwôn liedje
dan duurt het misschien niet lang
en zitten we volgende week ingesneeuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten