donderdag 26 februari 2015


Gisteren in Gent
De Cneuters in de volière van Carll.


Ah... zo mooi de vertellinge van de volière...
Ik had een audio-gids in het West-Vlams gekozen (stem : Wouter Deprez)
en ik liep giechelend, 
smullend van al die smakelijke verhalen
door de levensgrote boek illustraties
en 't decor van een stukje van 't leven van de kunstenaar.
Veel van de invloeden en onderwerpen in zijn werk en
 tekeningen werden zo duidelijker en verklaard!

Ik herkende de figuren uit de roots en 't geboortedorp zelf...
Het kwam allemaal tot leven voor mij in deze expositie!


Het was genieten, genieten en luisterend mijn ogen uitkijken
in het hoofd van Cneut.
Jammer, jammer dat hij net gisteren NIET aanwezig was
in zijn atelier op de tentoonstelling....
Maar ik heb wat van zijn kleuren, tekeningen en vertellingen mee... in boeken.

 En nu weer over tot de wanorde van de dagdagelijksen dag.
Er zit NOG veel regen in de lucht!
De krokussen zullen content zijn.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten