zaterdag 14 februari 2015

Valentijn

LIEFDE IS...
samen relaxen met lax op Bröd Mjukkaka
na het succesvol uitpakken en ineenzetten,
ZONDER vloeken of ruzie maken over avrechts Zweeds invijzen
met de verkeerde schroevendraaier,
van de kallax, de bekvam, de framställa, de dryck lingon de smörböll
en den zoveelste kleine billy.


Liefde is... samen houden van boeken
om 't zoveelste billyrekje mee te vullen + een stevige  Kallax voor DE kunstboeken.

 Van boeken gesproken ...

Gisteravond zag dochterlief, in het wachthokje op het perron
zo'n "FREE BOOK" zak met daarin het boek
"Huwelijk, vlees en andere obsessies." van Julie Powell.
Ze wou het eerst laten liggen, het interesseerde haar niet zo, maar MIJ wel...
Ondertussen heb ik gedaan wat op die zak stond en gesurfd naar bookcrossing.com

Wie zo'n Free Book vindt, mag het al dan niet lezen
en wordt geacht het daarna terug ergens te vinden te leggen,
na een mededeling op de site van bookcrossing
dat DAT boek met DAT BCID nummer weer onderweg is en te vinden in .....
+ eventueel een verslagje en een waardering van het gevonden boek.
Zo blijft het boek op reis en hopelijks veel gelezen.

( Terzijde, ik vind ook dat boeken zoveel mogelijk gelezen moeten worden en in feite
zouden alle boeken moeten rondtoeren en niet in een IKEAbilly stof staan te vergaren...
maar ja, obsessie maakt een lees-mens vasthoudend boeken-hebberig )

Je kandus eventueel zelf zo'n boekenzakken en nummerstickers aanvragen
en een eigen boek uit je billy- of ander rek,  onderweg naar andere lezers sturen
+ op de site volgen waar uw boek overal terechtkomt...

 Dit is dus de kaft van het "Travelling Book"

(terzijde : IN het boek zit nog zo'n lang SUMMER TICKET van de NMBS
2de klas, enkel  en geldig voor een reis van Antwerpen naar Charleroi op 27.O7.2011
hmmm... intrigerend nietwaar!
Deze noot, om mijn eigen obsessie voor détails te bevredigen)

Julie Powell schreef ook "Julie en Julia"
Dat boek werd verfilmd met oa Meryl Streep - een van mijn lievelingsactrices
en die film zag ik, zeer waarderend enkele jaren geleden op TV.


Julie is de auteur zelf, naast boeken schrijft ze ook een blog
en Julia is Julia Child de beroemde Amerikaanse kokkin....
Boek en film gaan over haar leven en de ontmoeting van de chef en de schrijfster.


 De film- en de échte Julia Child chef kok
Wijken we nu weer af?
Euh... ?? Bon... enfin....
  in "Huwelijk, vlees en andere obsessies", schrijft die Julie gewoon verder
over haar liefde voor koken, slagerij, menu's,  haar man ....

Tot nu toe las ik nog maar tot bladzijde 5 en ik zal zeker verder lezen straks...
maar hé, wat een TOEVAL
In de proloog gaat het over 14 februari en een VALENTIJNS menu !!!!
En dat ZIE ik dus VANDAAG !!
Het is een menu met LEVER.... en  Bah, dat lust ik niet
dus moet ik nu nog bedenken
WAT ik zal stoven of bakken of koken op deze lievekensdag.
De wijn voor bij kweetnognietwat heb ik al cadeau gekregen van manlief
met een kus en schattige uilen-servietten erbij.
De liefde van de man gaat door de ....
"JUIST !"


Nog een cadeautje... via facebook vandaag, van mijn Nederlandse, handwerkende vriendin.

 Tot slot
Ik las gisteren de legende van dienen Valentijn op Wikipedia.
Erg ongeloofwaardig verhaal moet ik zeggen ...tja, dat kun je verwachten van een legende.
 Maar LIEFDE is Valentijn souperen, al geloof je niet in de litanie der heiligen.







 











 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten