maandag 16 februari 2015


VIKING ONTBIJT.


"WAT ???"
"In de chez vous ?? Da komt nie goe, da weet zelfs mijn bomma !!"
... 
Met de flairgezellen gaan we morgen de Vikingen ontdekken in het Gallo-Romeins museum.
Het is traditie dat de gezellen samen ontbijten als goeie start van hun uitstappen. Aangezien wij
op de grens met DE Limburg wonen, had ik voorgesteld om bij ons een VIKING ontbijt te eten.
Vikingsspul uit de keuken van "Chez vous" eu, "Chez nous" eu " "Chez vous chez nous"  ... pff
Dat was vermoedelijk rapper gezegd dan klaargemaakt. Volgens experten op de computer aten de Vikingen GEDROOGDE VIS met een nog droger meelbaksel... 


euh... het duurt 3 weken om vis te drogen en ze komen morgen al !!!!!

"Du dum fisk kalle !!! Ge erfor sent !!!"

* Vrij vertaald betekent het dat ik veel te laat ben beginnen te plannen aan dat ontbijt. Tsju toch!


OEPS... het duurt een dag of zes om een besteld kant en klaar scandinavisch ontbijt in huis te krijgen.
Tsju toch!

Maar met mijn opzoekingen werd ik toch al wijzer dat ik honing, haring thee en knäckebrod kan 
serveren.... euh bijvoorbeeld NJI !!.
HARING met HONING ???
tsju toch



Trakteren op een restaurant is geen optie... in de buurt is wel een Chinees maar die is pas 
open in de vooravond en "'t hof " serveert géén ontbijten en VIS pas vanaf de noen...
da's allemaal te laat! 
TSJU TOCH



1 van de gezellen (manlief) droomt al van zoiets morgen !!!!
Tsju toch!
Wat zit er in die groene coctail boven aan de top ??
Zou ik dat  mogen vervangen door cava ... 
en de choco staat er hier nog niet tussen!
'k zal al mijn 'commèsje kabbaô's' (boodschappentassen)
 in de koffer moeten leggen seffens!
Tsju toch!


'k zal dus een uitgebreid continentaal ontbijt halen bij den Aldi en de warme bakker zeker ??
O NEE
o ramp
onze enige bakker is ferme GESLOTEN op dinsdag !!!!!!!!!
Tsju toch


Dat word zelf bakken!
Op naar de AVEVE voor  bloem of zo'n afbakklaar koffiekoekpakket.


Zouden we naast de omeletten en koei-ogen ook palullen bakken.
't Is morgen tenslotte ook vastenavond dag en de traditie etc etc

Tsju toch
'k heb geen pannen genoeg!











Nu nog een antwoord gaan zoeken
op de prangende vraag :
"Is Saartje een echte Viking ?"




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten