woensdag 18 februari 2015

over Gisteren...vastenavond overdag!
Ik ben een Vikingvrouw in 't diepst van mijn gedachten!

 Gisteren zijn we erg in de weer geweest met pannen en eieren
EN VIS
om enkele hongerige vikingen te behagen.

 eigen foto 

Volgens Rik past honing wonderwel bij haringen.
Volgens Walter weten die Vikingen wat ONTBIJTEN is !!
Volgens Gerda zijn Vikingvrouwen die hun ontbijtplank aanvullen
met vanalles uit de continenten die ze veroverden ... erg culinair creatief.
Volgens Kris zijn er nooit Vikingvingers genoeg om af te likken!
Ik kon zelf niet bij mijn ontbijtselfie staan, 
want ik was in de keuken in een koeioog aan 't staren!
Ons Viking ontbijt is totaal decadent ontaard tot BRUNCH
(dat mag op de dag VOOR de vasten begint)
Pas NA de noen zijn we in Tongeren en het museum geraakt...

VlaanderenVakantieland Saartjes vogel... was gevlogen.
De moderne keramiek Vikingvrouw hield haar vogeltje gevangen tussen haar ontboezemingen...

 We hebben gisteren de oorsprong van 't vernuft van IKEA handleidingen ontdekt!


 Vikingen zijn super interessant!
't Waren prima ambachtslieden.
Van hun (roof)tochten brachten ze allerlei nieuwe ideeën voor hun
(ikea)catalogus mee naar huis!
Wegens het krokusverlof 
WEMELDE het op de viking-tentoonstelling van oppas opas en omas
met blonde kleintjes en ander minderjarig gespuis.
Naast het observeren en ontwijken van dat  klein grut
moesten we over hun overbeweeglijke  kopjes heen 
véél informatie lezen over Noorse sagen en goden en zo ...

 Viking vrouwen weefden met weefkaarten!
(daar wil ik nog meer over opzoeken)
Als handwerkdame was ik natuurlijk erg geboeid door de Viking textielambachten!
Ze kleurden hun wol en linnen met allerlei planten.


Vikingen, zoveel vikingen... 
vermoeiend  en deshydraterend !
Wat waren we blij toen onze RAGNABOK (Viking bier) 
EINDELIJK geserveerd werd 
(onze ober was niet van de rapste !!)


Wat zal ik STRAKS in de handwerkclub van de bib
véél te vertellen hebben over weefkaarten en Viking wol
en Noorse sokken LEREN breien !!!
('k Heb daar een boekje over gekocht, maar wel nog geen wol !)
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten