zaterdag 19 november 2016

gisteren

Gisteren was het qua weer een echte november dag.
Wind, regen, hagel en dan weer opklaringen.
 
De WOLKEN waren magnifiek !
 

 In het atelier van Baudouin
was ik aan het leren luchten schilderen.
Dit boek hierboven is daarvoor zeer geschikt.
Ik vond het in de bibliotheek.
 
 Dit zijn enkele van mijn probeersels.
Wolken aquarelleren is archie moeilijk.

Er zullen nog véél penselen gespoeld worden
voor ik echte luchten kan naschilderen
of een pinterest fotootje zoals hierboven.
 

Deze regenboog is er ook een van pinterest; maar...
op de terugweg naar huis gisteren,
voor NOG een verkeerslicht uit de héle serie op rood,
in de regen,
in de ellenlange file op de Mechelse steenweg
zag ik een even prachtig exemplaar.
Ja, zo'n felgekleurde dubbele in een lucht van donker antraciet !
Links van de boog hadden de jagende wolken een gouden zonnerandje.
Wow
Toen bedacht ik dat ik in feite nog nooit
onder een regenboog, als door een hoge hemelpoort,  doorgereden ben
omdat hij schoon gecentreerd boven de autobaan staat.
 
In het drukke verkeer kan je helaas ook niet effe stoppen om een fotootje te maken.
 
 
 Maar nu, zaterdag
ga ik eerst even op bezoek bij vriendin Lieve
en dan naar de kunstwinkel om na te vragen of ze glasfolie of glasinkt hebben
want dat hebben we binnenkort nodig voor kalligrafie
en ik wil ook een natuur spons aanschaffen
om effecten te deppen in waterverf
én een blokje ceruleum blauwe aquarelverf
want dat heb ik nog niet
en dat wordt aangeraden in het aquarelboek voor schapenwolkjes.
 
Ik wens iedereen een fijn weekend onder wattige wolken in vele tinten herfst.

 


 



 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten