maandag 21 november 2016

Hélaba!!
Ge moogt uw koppeke weer door uw venster of kijkgaten steken.
De stormwind van gisteren is gaan liggen.
Je riskeert geen botsend-onverwachte ontmoetingen meer met
 pannen of halve bomen of niet vastgelegde PMD zakken en dergelijke.
 
Wat zeg je ?
Wie ik ben ?
Wel, ik ben het uitkijk-ventje in de gevel van steenkapster Lieve !
Bij de drie linden, ten huize van "beer en vos", ben ik de eerste
die alle bezoekers begroet.
Hey !!
Lieve en Hugo zullen verschieten hihihi.



AHA
Doe dit deurtje open
stap over EIN STEIN
en je bent in het steenkappers atelier van Lieve.
Daar kapt ze vereeuwigend letters, namen en beklijvende woorden in steen.


Bijvoorbeeld....
Zal je thuis zijn als ik terugkom lieve Lieve?

Lieve heeft in haar atelier vol beitels, arduin en beeldhouw-creaties o.a.
de geboortesteen voor onze Ro gekapt.
Hij is magnifiek !!
 
Hier zie je het gedetailleerder.

Lieve was er niet toen ik de steen ging ophalen,
maar ik zie haar nog later deze week - want ik kom steeds terug....
Dan kan ik haar uithoren over haar keuze van 't ontwerp en het symbool.

Dit ziet 3ssens allemaal in de geboortesteen van haar kleindochter.

In de cirkel van het leven
staat Ro's naam gebeiteld in het Keltisch symbool van de drie-eenheid.
Een triskelion.
Dit drie-benig teken staat bij de Kelten voor maan, aarde en zon.
 Ik zie in de gebeitelde streepjes naast de triskel 
stromend water en onderaan, groeiend gewas of gras of graan
Deze triskel is ook als vlammend vuur voor mij.


Verder zie ik in de trinacrie ook de vorm van een heksenhoed.
Bij de heksen of wicca's - wijze vrouwen
staat de triskel voor de drie fasen in een vrouwenleven.

Het zit er dik in dat onze Ro een vurig, creatief heksje wordt!
In Tibet staat het teken voor : rad van vreugde!
Ro zal gelukkig worden!
Volgens wikipedia gebruiken heel veel culturen dit teken
van ziel, lichaam en verstand...
Wie geïnteresseerd is moet zelf maar verder googelen
en zal deze hieronder daar o.a.tegenkomen...
 


Terwijl 3ssens blogt, is de twee-eenheid man + dochterlief
onderweg naar Brussel.
Die twee zijn van plan om binnenkort Sint en Piet te spelen voor Ro ! 
Volgens hen vind je in Brussel de mooiste speeltjes voor baby's...

Juist, het mooie kinderfeest nadert nu met rasse schreden.
3ssens hart popelt ook al.

De stoomboot is al aangekomen.
Het aftellen mag beginnen...
en voor 3ssens het verzamelen van Sinterklaas prentjes op pinterest....
alsof ze niks anders te doen heeft !!








1 opmerking:

  1. Mimi’ staat voor welgevormd en schoon. En zo zijn Roze Amethist ook onze producten. Kwaliteit en duurzaamheid staan bij ons hoog in het vaandel.

    BeantwoordenVerwijderen