zondag 28 oktober 2012

Droom verklaard ?
Mijn zeflkennis heeft er al lang notie van dat mijn hersenkronkels soms rare gedachtensprongen 
maken en 't een dat ik waarneem vastknoop aan 't ander dat ik zie, hoor, ruik, proef of voel  met een vernesteld knobbeltje.
Mijn associaties zijn vermoedelijk een onontwarbaar kluwen in mijn onderbewuste.
'k Maak van die  verbindingen die zelfs IK niet zou verwachten.... 
Kreeg vrijdag een fotoboekje per post toegestuurd. Herrineringen aan de mooie zomer met nichtjes en mijn jongste zus aan zee. Aan zee vertelden we elkaar bij 't kampvuur de zotste annecdotes uit onze kindertijd, tot we in de as rolden van 't lachen. Een van die kleuterherinneringen van mijn ooit 'kleine' zus, ging over de pruimenboom en een DOOSJE PRALINES. Deze zomer had ik dat met enkele trefwoorden op een stukje  papier genoteerd en bewaard in mijn dagboek om niet te vergeten...
Vrijdag legde ik dat fotoboekje op mijn schrijftafel op het dagboek.
Zaterdag pinde en blogde ik een foto van een meisje met een chocolade koekje...
Bij het boodschappen doen ging ik gedisciplineerd "niet kijken, niet kijken" langs de chocolade rayon. In mijn schriftje van de diëtiste staat die delicatesse namelijk in de lijst "te mijden"
Af en toe mag ik wel wat fondant of zwarte chocolade...(Noir de Noir mmm)
's Avonds mailde ik terug naar een vriendin die net als ik reeds in een winkel vol kerstversiering beland was... en kerst associeer ik met : FERRERO ROCHER pralines.
Vandaar dat ik dus droomde van een lopende band vol bruin-goud gestreepte pralinecups die ik vergeefs probeerde te vullen... 
 
   
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten