zondag 7 oktober 2012


 Er zijn geen EIKELS meer !!!!
De dubbelzinnigen onder u zullen nu denken : goed nieuws!
De groenen of degenen die doorhebben dat ik de vruchtjes van de zomereik, de BOOM, bedoel kunnen nu eventueel aan een paniekaanval beginnen.
Juist, ik vond géén enkel vers eikeltje, noch onder, noch aan de vele eiken op mijn wandeling in de Demerbroeken.
Het was een prachtige nazomerzondag... ik dacht wat eikeltjes te verzamelen voor kweenogniewat knutsels, zoals vorig jaar in oktober... vergeefse tocht qua knutsel voorraad dus maar ik gaarde enkele mooie kiekjes. Jawel, deze drie hierbij heb ik ZELF genomen.
Wat internet opzoekingswerk verricht over eiken en eikeltjes en het gebrek aan vruchtjes hier... geen antwoord gevonden.
Heeft de stoute processierups 't weer gedaan?






Dit is de Demer.
Hij stroomt richting Aarschot. Het pad ernaast meandert hier voor mijn voeten naar Diest.
Bijschrift toevoegen











Boven op deze paddenstoel of zwam - zat een plakvlieg.
Zie je ze? (Heb in feite beter fototoestel nodig!)
(Dit was een hint)
Ja, de kabouterzitjes waren overal als, euh...
paddenstoelen uit de grond geschoten.
Op zompige aarde gedijen die dingen goed!
Ja, mijn wandeling, mijn "blokje om" want ik woon er ook,  liep door het mysterieuze moerasgebied van Zichem "broek".
Reeds goed beschreven in de boeken van Ernest Claes met Wannes Rasp en zo...
Dus dat hoef ik niet meer te doen.

Nu nog opzoeken wat dit witte gesloten paraplu-ding hiernaast juist is.

         AHA : een INKTZWAM 

1 opmerking:

  1. Ach wat is uwer landschap schoon!
    Wel nu om dit te publiceren moet ik eerst allerlei letters natypen, na 5 x nog niet gelukt. Nieuwe bril nodig???

    BeantwoordenVerwijderen