zondag 28 oktober 2012

Opgestaan met slierten chocoladegeur in mijn traag ontwakende hersenspinsels en er hing ook nog een sliert, een flard droom over pralines aan de rand van mijn 'nog-net-niet wakker' bewustzijn...
??
Slaapzand uit mijn ogen gewassen maar het droombeeld van de lopende band vol kleine, ronde bruine, geplisseerde, goudgerande praline cups die ik maar niet bijgevuld kreeg met wegsmeltende praline bolletjes bleef onderbewust rondspoken....
???
Trok de gordijnen van de badkamer boven open en zag overal berijmde tuinen, daken en gras!
RIJM ... dat vroeg om rijm en een gedicht! 'k Ging snel een post-it of papierken zoeken om het op te schrijven voordat mijn nog vers vers verdween in de oneindige diepten van mijn onderbewust archief! Ik schreef echter : "Sjeuklô!" (vertaling voor niet West-Vlamingen = chocolade)
????
Situering terzijde:
Onze stationswoning staat eenzaam , diep in een aftakking  dwars op de Ernest Claesstraat.
Officieel wonen wij ook in die straat - al vind niemand ons op huisnummer maar wel op
"die van de stoase"
Aan de voorkant kunnen we vanaf de eerste verdieping dus over de parking en de lindebomen heen, uitkijken over de dwarse tuinen, lusthoven, groenteplantages, boomgaarden, kiekenkoten en bijbouwsels aan de achterbouw  van de huizen in de straat.
We noemen dat 'voorkant' omdat we daar de voordeur hebben. Weet niet goed of we wel een achterkant hebben !  We hebben geen achterdeur! Dat mocht niet van de Nationale Belgische Spoorwegen want dan konden we rechtstreeks op 't perron! (?) Dus die is toegemetst ooit.
Aan de kant tegenover de voorkant dus, kijken we turend door de vitrage uit op perron, sporen, af en toe een trein en ... nog meer bomen verder af
Misschien zijn er méér pittoreske uitzichten dan de mijne, maar 't is beter dan een gevel-panorama.  

Mijn gedicht lees je ergens hier onder in de blog. Ik noteerde het direct na mijn zondagochtend
pistoleetje, heden met een latje 'Noir de Noir" chocolade van Cote d'Or  (Belgische sjeuklô)

Nu ga ik nadenken over mijn droom en me afvragen of je na de menopauze soms toch nog last
kunt hebben van PMS en maan-standen en een samenhangende, onmetelijke goesting in zoet en chocola. tot tijdens je slaapfase toe!
?????


Geen opmerkingen:

Een reactie posten