donderdag 25 juni 2015

Ahh... boeken...
3ssens Literatuur- en Leestips.

 De boeken in onze boekenrekken hier,
 zijn niet zo mooi genummerd, laat staan echt geklasseerd...
Ze zijn wel min of meer per kamer, per rek, per soort gesorteerd.
- Jazz
-handwerkboeken 
-kinderboeken
-kunstboeken
-fotoboeken
-kalligrafie en taalboeken
-pulp (voor de skoon kaftjes)
-vanalles...

Vanalles dat zijn dus voornamelijk biografieën, gedichten,
romans, detectives, fictie en non-fictie...

Ik kon de laatste tijden op wolkjes lezen
want tijdens mijn herstelperiode had ik zeeën van tijd en
kreeg ik veel leesvoer cadeau of te leen...
 'k Had en heb nu nog,
 zelf een ongelezen voorraad romans liggen.
"Brouwers"  was er ook nog op voorhand,
surplus er extra bijgehaald uit de bib.
Brouwers boeken zijn meer dan ok, 
maar nogal ZWAREN toebak,
in van die luchtiger, zomerse periodes.

 Geef mij na Brouwers dan maar een goeie detective ter afwisseling!
Deze hierboven heb ik in één ruk uitgelezen!

Jo Claes heeft terecht de gouden strop gewonnen !
Hopelijks hebben ze hem er niet mee opgehangen
want ik ben nu al erg benieuwd naar nog méér werk van zijn hand.
De meeste van zijn boeken spelen zich af in LEUVEN
Voor wie die stad gekend is, lezen zijn boeken dan ook als een FILM!
Je speurt letterlijk mee vanop het terras van de Gambrinus!

Nog een cadeau...
Dit boek is de zomerhit volgens de literatuurlijsten
en INDERDAAD
het leest als een trein!
'k Had het IN de trein moeten kunnen lezen,
maar ik kon echt niet wachten tot ik terug echt reisvaardig was!
Veels te spannend!

 Michael Connely is de lievelings-detective-auteur van manlief.
Hij heeft een héle collectie van deze schrijver liggen...
Aangezien de kaften me niet zo aanspreken,
(nogal macho, vond ik...)
was ik er zelf nog nooit aan begonnen
maar de overtuigingskracht van papa beer....
heeft gewerkt en nu ben ik dus ook
VERSLINGERD aan Connely !!

Nu ik terug mobieler ben,
kan ik zelf gaan speuren naar zo'n handig leeskussen
(zelf maken ??)
al kan ik ondertussen weer in andere standjes en posities lezen
dan enkel liggend...

 jajaja
'k ben weer té uitgebreid aan 't bloggen
en 't is zo'n mooi weer vandaag
Allez - naar buiten, waar de vogelkens fluiten !


Volgend boek mee op mijn wandelingetje....
zodat ik op het bankje bij de maagdentoren aan de Demer
nog véél véél verder kan reizen......








Geen opmerkingen:

Een reactie posten