woensdag 3 juni 2015

Vervolg medisch bulletin:
ZEGENINGEN
en AMBETANTIGHEDEN.

  Manlief, een koekebeer is momenteel mijn voornaamste zegening!
Hij is de hele tijd paraat en bereid tot helpen en verzorgen.


Ik slaap dus goed en gerust - nog een zegening!


Gisteren na mijn middagdut, niet meer geblogd want...
er kwam erg gezellig bezoek
en 's avonds nog meer.
Dat heeft ontspanning
en mooi ogende of lekker geurende 
zelfs laxerende (eigen gebrouwde zee-pruimenconfituur) geschenken 
als zegening gebracht.
Idem voor de kaartjes en lieve berichtjes en groeten  die toestromen

MAAR
zo'n KIKKER in de keel, die je zonder buikspieren niet zelf, kuchend kunt
wegbonjouren en die je een  helse verstikkende hoest bezorgt !!!!!!!!!!
Die mag wegblijven, die is abetant nu, zéér ambetant !

 Zo ziet mijn navelstreng en redon eruit. 
Die plastic slang voert dus, na het chirurgisch festijn in mijn binnenkant,
 de extra rode wijn (?)
 uit mijn buik af
al ben ik zelf effe geheelonthouder....
Sinds de operatie, als ik rechtop ben en wat rondstap
hangt die bidon aan mijn arm te slingeren
en hij WIJST dus mee vanalles aan  bij mijn instructies aan papa beer.
Welke stukken linnen, die hij voor de wasmachine uitgestrooid heeft
manlief er WEL mag instoppen voor de 60° was etc etc


Ja, we zijn nogal een samenwerkend vennootschap
da's een zegening - dat dat goed lukt
want mannen doen alles koppig ANDERS
Ik heb een engelengeduld met "anders" want anders gaat ook hé;
maar niet ZELFSTANDIG zijn is erg ambetant voor mij ! 



Zonder gebruik van buikspieren rechtkomen uit je  liggende toestand
is géén sinecure en 't is vooral géén zicht voor bezoekers!
De tegentrekkende pijn overal daarbij.... juist :  super ambetanterik!
'k Heb ondertussen een soort zwaai-steun vlinderslag ontwikkeld 
met alle ledematen en ik geraak vlotter en vlotter van horizontaal naar verticaal
zei het nog steeds kreundend
en dit laatste natuurlijk met méér pathos als er gezelschap is!
't Is een zegening dat manlief totaal niet aan filmpjes en facebook doet !
Een dame wil haar waardigheid toch wat conserveren.

Geloof het of niet - ik heb de laatste dagen meermaals verzucht:
had ik maar een SLIPLIFT !!!
't Is archie ambetant, soms gènant als een mens niet kan BUKKEN !!
Als je geen hulp in huis hebt zou dat kunnen leiden
tot complete verkleuming der sok-voeten of erger nog, openbare zedenschennis !!!

Manlief wast sinds het weekend OOK dagelijks al mijn tenen 
en mijn achterkant waar ik voorlopig zelf niet bijkan...
hij is stand-by tijdens mijn zit-bad aan de lavabo.
'k Mag voorlopig niet onder de douche of IN water zitten....
ambetant hé
beklaag me maar 
In het ziekenhuis geven ze je een bed-bad wassing
maar dat kan je toch niet in de bongo bon afdeling :
"verwennerij en wellness in SPA fasciliteiten" onderbrengen...

Maar 't frist wel op en ik ben een DANKBARE patiënt


 Verpleegsters, verzorgers en ook manlief
hebben terecht
al vele aflaten verdiend.


Deze namiddag komt de dokter....

Wordt vervolgd





Geen opmerkingen:

Een reactie posten