vrijdag 5 juni 2015

DOWNTON STÔASJE

gymplastiek is nog een tijd uit den boze, laat staan ten strengste verboden,
laat staan dat ik zou slagen mezelf in deze capriool te rollen.

Een beetje vooroverbuigen lukt me nu toch al een paar centimeter verder!
Moesten we  hoog bezoek krijgen van een graaf of een douarière of zo
'k zou al een krakkemikkige révèrence kunnen maken !

HELAAS kan ik nog niet voldoende bukken
om ZELF DVD's in de speler te laden !!!
(die staat ONDERIN het TV tafelken en mijn butler wil hem niet hoger zetten !!!)
'k Was nochtans een "Downton Abbey" marathon van plan...
De doos met de volledige serie had ik slinks
en met voorbedachte rade, 
met weet van een komende lange rustperiode
in bezit weten te krijgen.
'k Was verliefd, verslaafd, verslingerd geraakt na het zien van seizoen 1 
Voor mij zijn zo'n romantische kostuumdrama's de MAX


In de serie is actrice Maggie Smith - 
in de rol van zéér aristocratische Violet
moeder van de "Earl of Grantham" Lord Crawley
mijn favoriete !
Ook de andere sterren; van adel in hun rol of niet...
spelen de zon en de maan uit de Engelse hemel.

 HELAAS moet ter Downton Station
manlief nu ALLE personeels-rollen tegelijk spelen
butler, lijfknecht, kamenier, huishoudster, keukenmeid, lakei...
Enkel van de chauffeurs rol is hij vrijgesteld
want bij gebrek aan een rijbewijs willen we de verkeersveiligheid
niet nog meer in gevaar brengen...

Af en toe verzucht ik :
Was Mrs. Patmore, chef kok van de Abbey keukens maar hier
voor kippenbouillon en zo.... (nee, gééén 6 liter zoals op 't pakje hierboven)

 Mrs. Patmore


Mijnen mister Carson (butler) serveerde me WEL verse aardbeitjes !
ZONDER zo'n pot Engelse slagroom van Mrs. Patmore
want zoals met die DVDspeler word er streng op toegezien
dat ik het GEZOND hou.....


En nu ga ik nog wat toekomstgericht dromen...
Héél mijn hofhouding waakt wel ondertussen in de persoon van 1 koekebeer.
 






 
 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten