maandag 1 juni 2015

Medisch bulletin

 'k ben weer thuis en 'k voel me OK
(vooral als ik LIG - voorlopig toch)
rechtkomen , zitten en stappen is nog aiaiaiaiaaaaaaaaiiiiii


gelukkig is mijn navelbreuk nu goed gerepareerd
en niet alleen met nietjes!!
 OOK MET NETJES !!

Voor de operatie kreeg ik zo'n netje op mijne kop
zodat er geen haar in 't chirurgisch net dat tussen buikvlies en breuk geplaatst zou worden
zou kunnen komen


'k Was nog speciaal naar de kapper geweest
(mijn chirurg was jong en mooier dan Dr. Kildare) 
maar nu, héél mij coiffure naar de knoppen !
Want ik heb uren  lang wachtend en
woelend in 't ziekenhuisbed, met dat netje op,  moeten wachten VOOR de operatie
Er zijn een paar onverwachte spoedgevallen tussengekomen en zo
wist ik dus veel, wanneer ik eindelijk aan de beurt zou zijn.
Vluchten kon niet, mijn opvoeding bij de nonnekes verbood me om compleet bloot
onder zo'n kort operatieschort dat vanachter sluitingloos openhangt
en met dat onflatteus netje rond mijn hoofd gespannen te gaan rondcrossen in de AZ gangen...

't Vele platliggen en 't zweten NA een  operatie is ook funest voor uw haar trouwens.


Dankzij mijn vernuftige ZEN technieken
(denken aan pastel konijntjes en de zee en alpenweiden en rustig blijven ademen
vooral blijven ademen en als 't nodig is wat puffen en zo...)
Is mijn lange verblijf in 't voorgeborchte van 't operatiekwartier
naakt onder 't laken, toch WAARDIG verlopen.
Ik lag er niet alleen! Blijkbaar hadden alle chirurgen het erg druk die dag !!
Tegenover mij lag een bejaarde, verwarde dame die ze "Juliaake" noemden, erg onrustig te wezen.
Toen ze haar met 't bed op wielen wegreden hoorde ik Juliaake, ook met zo'n netje op, nog roepen :
"Alleen de pastoor mag het doen !!!"

 Zo dwaalde ik vanzelvens zelf weg naar hemelse sferen !
't Was bijna een opluchting toen ze me uiteindelijk op de koude operatietafel installeerden!
Mijnen paternoster was op !!



Ze hebben heel mijn buik  ORANJE geschilderd
en ik sta  helemaal niet met die kleur !
Als een roze ballonneke hebben ze me opgeblazen
(maar dat heb ik gelukkig niet meer bewust meegemaakt)
Er zijn negen sneetjes gemaakt rondom mijn buik om 't net te plaatsen
en vast te nieten en de breuk werd toegenaaid.
De insnedes zijn daarna gewoon  toegeplakt ...
Er steekt een plastic slang als een navelstreng uit 't mdden van mijn  buik.
Aan mijn navelstreng hangt een 'redon' 't lijkt op een drinkbus of een bidonneke.
Tot woensdag moet die "drainage" slang die wondvocht wegneemt, nog blijven zitten en
ik stap dus rond met dat bidonneke als een sacoche
en 'k moet opletten dat ik niet struikel over mijn streng ...

Wat doen ze een mens toch aan !!!
Maar ja, als 't uw kwaal verhelpt is de kwijning wel weg later...
dus nog even niet klagen en vooral niet vernestelen in die slang.

WORD VERVOLGD
zzzzzzzzzzzzzzzzzzz







Geen opmerkingen:

Een reactie posten