donderdag 3 januari 2013

TWEEDUIZENDDERTIEN
ACHTER'T VENSTER WINTER'T GRIJS
WENSEN VLIEGEN UIT

Buiten kil en donker, typisch januari. Binnen warm en tijd te over voor mijn  eerste haiku geklungel van 't nieuwe jaar én een serie goede voornemens...

Dit zijn mijn snode plannetjes voor 2013 en 'k ga 't geen twee keer schrijven!

Ik zal mijn 3ssens en de rest van al mijn zintuigen zodanig verder ontwikkelen dat 't pinneke van uw bèretje er PAF als een antenneke rechtop van zal staan!

Ik zal ogen op mijne rug hebben en genoeg eens stille staan om alles gezien, gehoord, geroken, gevoeld  te hebben zodat ik het kan rapporteren!
Ik zal ook blijven proeven én mijn weegschaal saboteren!

Ik zal blijven zoeken en lezen en kennis en fietjefatjerie verzamelen, garen, bewaren, opslaan, rubricieren, archiveren, sorteren, stereliseren.
Ik zal alles door mekaar slaan en combineren!
Ik zal in 't voorjaar een nieuwe symbolische voordeur krijgen, willen of niet. Dat komt door die dikke nul die er gaat staan in mijn leeftijd. Ben er al een aan 't kiezen, 't mag ook een achterdeur zijn of een tuinpoortje - al heb ik eerder een nieuwe vloer nodig!

Ik zal in beweging blijven! Wandelen, klimmen, ademen... naar vrienden en familie toegaan. Zet de kaffeezjatten al maar klaar, of de kurkentrekker of....


Ik zal eveneens symbolische pareltjes blijven zoeken om te delen. De echte kan ik me momenteel niet permitteren dus ik zal blijven fulmineren tegen de eurocrisis en ik zal creatief spaarzaam zijn!


  Ik zal vele pogingen doen om me aan de voornemens te houden en voorbeeldig te zijn!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten