zondag 26 mei 2013

Dit is een inkt-tekening van papa beer (copy right Kris Vanderstraeten)  Een affiche voor de jazzzolder. Het lijkt wel een houtsnede, in alle geval, deze vind ik erg mooi... naast nog vele andere.
Binnenkort stelt hij tentoon en we verdrinken hier een beetje in de kaders en de passe-partouts.
(dat zijn karton - of dik papieren kaders rond een werk geplaatst, voor het achter 't glas van het echte kader zelf gaat)
Manlief ZELF snijdt die passe-partouts met zijn vlijmscherp snijmes. Hij is daar handig in, heeft nog al zijn vingertopjes. Terwijl toch alles voorhanden lag, heb ik ook, iets minder handig, het gevaarlijke mes  gehanteerd om de eigen passe-partouts voor wat kalligrafiewerk (open-deur in juni!) te snijden en ik sneed een plastic filet reepje van mijn lange plastic lat... ahum... gelukkig dat ik via een gestructureerd stappenplan dat ik vooraf doordacht opgesteld had, mijn vingers niet in die snij-richting hield! 'k Ben nog heel. Ondertussen heb ik papa's IJZEREN lat geleend. Naast radijzen en pijpajuin en chocolat verkopen ze in de Colruyt ook plastic latten - voor kalligrafie moet je namelijk constant van die oer-vervelende potlood hulplijnen trekken, goed RECHT met een ongeschonden lat! Volgend jaar doe ik VRIJ schrift, zonder lijnen en gommen en ergernissen met die stomme lat! Je zou nog véél te veel chocoLAT eten door al die tentoonstellings-stress alhier!
(Net gehoord van dochterlief dat ze ook meedoet aan een tentoonstelling binnenkort...)

JAMMER jammer dat de meeste artiesten niet hun dagelijks brood en zondagse pistoleetjes kunnen verdienen met KUNST... ze zouden misschien gelukkiger zijn (in alle geval rijker)


Dit is een stempel van onze bakker - er staat een leuk tekeningetje bij van "de Witte van Z."
met zo'n oven-broodplank-stok ( hoe heet zo'n ding ??)
Het is gestempeld op de invulstrook voor een wedstrijd, op de achterkant van de broodzak van het groot-grof-bruin-gesneden dat manlief vanmorgen kocht

Binnenkort zijn we gelukzakken want we zullen een jaarlang vers brood winnen bij onze bakker
(als ik het strookje niet vergeet in te vullen en manlief het niet vergeet in de urne te deponeren bij de volgende brood- + broodjes aankoop)
Een prima initiatief van de bakkers in deze crisis-tijden.
Nu nog "spelen" en we zijn er helemaal door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten