zondag 12 mei 2013

tweede zondag van mei
Moederkensdag

Voor ik straks zelf in de "frezen" of zo gezet word,
ik mocht 2X moeder worden, dan nog beide keren in mei ook
we blijven dus maar feest vieren...
denk ik even aan
mammie, mijn schoonmoeder en bonneke voor mijn kroost
  en mémé, mama, mijn moeder.

Bonneke hield van reizen in haar deux-cheveaux
vooral naar de Provence

De schaapjes grazen onverstoord verder .... voor mammie.
  

gisteren was het even moeilijk
sommige dagen mis ik hen, mis ik HAAR
mijn mama
 méér
 

   
niet alle mensen zijn moeder
maar alle mensen hebben er een!
Of... hadden er een.
Van een moeder realiseert men nooit
dat ze er ooit niet meer zal zijn
...
want mama
IS
 een mooie moederdag lang geleden.
 
Ons moeder was lid van het Bourgondisch complot....
 
 
'goedôagen'
 
 

ze had blauwe ogen
ik mis haar blik
 
mama lang lang lang geleden in Wimereux aan de Noordzee 
 ze hield altijd al van de zee
al nam die zee ooit
bijna haar ziel mee,  mee met het getij
wij waren toen nog klein
mamas levenslust was sterker dan
eb en vloed
en altijd
bleef ze van de zee houden
ze leerde ons
van de zee te houden
....
te houden van
 
 
 mama hield van Franse chançonnekes
vandaag
schrijf ik de tekst - in 't frans -
van een van haar lievelingsliedjes neer
voor haar
en hen die haar ook zo missen.
 
 La Mer.
  
La mer
qu'on voit danser le long des golfes clairs
a des reflets d' argent
la mer
des reflets changeants
sous la pluie
 
La mer
au ciel d' été confond ses blancs moutons
avec les anges si purs
la mer
bergère d' azur
infinie 
voyez
près des étangs ces grands roseaux mouillées
voyez
ces oiseaux blanc et ces maisons rouillées 
 
La mer
les a bercées
le longs des golfes clairs
et d'une chanson d'amour
la mer
a bercé mon coeur
pour la vie.
 
 
lied van Charles Trenet
 
 
    
 



 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten