dinsdag 21 mei 2013

Wat een rotweer!
Het ziet er naar uit dat we dit jaar de lente gewoon overslaan!
Gelukkig zijn er nog de vogeltjes!
Dank zij hun kwinkeleren HOOR
ik tenminste nog dat we in 't voorjaar zijn.
Hun gezang geeft me een goed gevoel!

 Luc De Meersman
een kennis van me
schrijft prachtige foto-haiku's over de natuur.
Hij is een grote vogelkenner
en ik proef graag van zowel zijn foto's als de tekst erbij.

Ik kreeg toestemming om enkele van ZIJN haiku's in mijn blog te zetten.
Zijn foto's kan ik (nog) niet posten nu...
ik zet zijn 'dichtkunst' bij pinterest prenten 


Kwinkel en kwetter
luid sprankelend getetter
vogelzang alom
 Luc De Meersman

De mooiste stilte
draagt altijd het geluid van
verre vogelzang
 Luc De Meersman.
 
    door het onderbos
priemt schuchter een zonnestraal
een goudvink roept 'fjuu'
Luc de Meersman



De es moet geeuwen
om het eeuwig gesnater
van die elf spreeuwen.

Luc De Meersman   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten